Auto w Pracy

Slideshow Image

Pierwsze egzemplarze nowej Hondy CR-V pojawią się na europejskim rynku w Europie jesienią 2018 roku. Początkowo nowy model dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o pojemności 1,5-litra. Następnie, w pierwszym kwartale 2019 roku, do oferto dołączy CR-V z napędem hybrydowym w wersji pięciomiejscowej.

 

Modele benzynowe CR-V będą dostępne w wersji siedmiomiejscowej, przy czym wszystkie trzy rzędy siedzeń wyposażono w funkcją zmiany kąta oparcia, zapewniającą wszystkim pasażerom komfortowe podróżowanie na długich dystansach. Siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się wzdłużnie o 150 mm dla stworzenia wygodnej, odpowiednio szerokiej drogi do kabiny dla pasażerów trzeciego rzędu i wystarczającej przestrzeni do podróżowania, nawet dla osób dorosłych. Oparcia trzeciego rzędu, gdy nie są potrzebne, składają się do przodu, aby zapewnić większą pojemność bagażnika. CR-V wyróżnia się w swoim segmencie gabarytami przestrzeni bagażowej, z największą płaszczyzną bagażnika, jaką kiedykolwiek dysponował ten model. Nowe oparcia kanapy drugiego rzędu, dzielonej w stosunku 60:40, mają funkcję składania jednym przyciskiem. Funkcja ta, w połączeniu z dwupoziomową, regulowaną podłogą bagażnika, umożliwia szybszy i łatwiejszy załadunek bagaży, a całkowicie płaska podłoga, ustawiona w górnej pozycji, daje szansę przewiezienia większych przedmiotów, sięgających aż na siedzenia drugiego rzędu. Dzięki zmianom, udało się stworzyć przestrzeń bagażową o maksymalnej długości 1 830 mm w wersji pięciomiejscowej (lub 1800 mm w siedmiomiejscowej) - o 250 mm większej niż w poprzednim modelu CR-V. Przedział bagażowy jest wystarczająco duży, by pomieścić rower górski z ramą 19,5-cala. Innym rozwiązaniem jest ustawienie podłogi bagażnika w dolnej pozycji, dającej możliwość korzystania z głębszej przestrzeni ładunkowej.

 

Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i te podróżujące w drugim rzędzie, mogą korzystać z bardzo dużych kieszeni na drzwiach, dzięki przesunięciu do góry głośników w panelach drzwiowych. Kieszenie te są wystarczająco duże, aby pomieścić pełnowymiarowy tablet.

 

Powiększenie przestrzeni użytkowej było celem już od początku prac nad nowym modelem. Na początku procesu projektowania nowego CR-V, inżynierowie Hondy dokonali poważnych modyfikacji w platformie pojazdu. Koła zaprojektowano bliżej narożników samochodu, w wyniku czego rozstaw osi urósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm. Ta zmiana rozstawu osi, wraz ze wzrostem szerokości pojazdu o 35 mm, uwolniła dodatkową przestrzeń dla pasażerów, bez zwiększania długości auta w stosunku do jego poprzednika.