Auto w Pracy

Slideshow Image

PEUGEOT RIFTER zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie. Gdy patrzymy z boku, sylwetka samochodu przyciąga wzrok mocną stylistyką. Krótka, pozioma maska w połączeniu z wysokim dolnym pasem nadwozia i krótkimi zwisami tworzą doskonale wyważone proporcje. Relingi dachowe idealnie wpisują się w linię nadwozia i umożliwiają łatwe zamocowanie przewożonych przedmiotów za pomocą taśm.

Skośne linie, symetrycznie powtarzające się z przodu i z tyłu samochodu wyznaczają kształt drzwi i okien. To nowość w tym segmencie. Atletyczny charakter samochodu podkreślają również nakładki na nadkola, które zwracają uwagę ciekawym kształtem. Nowy PEUGEOT RIFTER wygląda niezwykle stabilnie. W zależności od wersji jest dostępny z diamentowanymi obręczami kół 17”.

Szeroka tylna klapa umożliwia dostęp do obszernego bagażnika. Wyraziste światła przypominające potrójny ślad pazurów wskazują na przynależność modelu do gamy PEUGEOT. Kształt zderzaka nadaje dolnej części nadwozia muskularny wygląd i zapewnia optymalną ochronę w codziennej eksploatacji.

Nowy PEUGEOT RIFTER zapożyczył pewne elementy stylistyczne i funkcjonalne ze świata SUV-ów: zwiększony prześwit, duże koła, duże osłony w dolnej części drzwi, kształt nadkoli i zderzaków oraz osłony przedniej i tylnej części podwozia.

Wnętrze i stylistyka kabiny RIFTERA nawiązuje do innych modeli marki. PEUGEOT i-Cockpit® jest jak znak rozpoznawczy w nowoczesnym, harmonijnie zaprojektowanym wnętrzu, w którym postawiono na czystość linii, nowoczesne technologie i wysoką jakość wykończenia.

Wykorzystano min: kompaktową kierownice, spłaszczoną z dwóch stron, co zapewnia lepszy chwyt i ułatwia manewry, ekran dotykowy o przekątnej 8”, wysoko umieszczone zegary, które przyciągają wzrok chromowanymi obramowaniami i czerwonymi wskazówkami. Wśród nich umieszczono kolorowy ekran zapewniający lepszą czytelność informacji.

Niektóre wersje są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, co uwolniło dodatkowe miejsce na środkowej konsoli, które wykorzystano na duże schowki.

Kierowcy, którzy chcieliby porzucić przetarte szlaki mogą zamówić opcję Advanced Grip Control. W połączeniu z oponami MICHELIN LATTITUDE TOUR Mud&Snow system zapewnia dobre właściwości trakcyjne dzięki stałej regulacji prędkości i poślizgu kół. Nowy model może być też wyposażony w Hill Assist Descent Control (HADC), który pozwala na automatyczne utrzymanie optymalnej prędkości podczas zjazdów w stromym terenie.

W gamie PEUGEOT RIFTERA jest również dostępna w opcji wersja z napędem na cztery koła opracowana wspólnie z firmą DANGEL, wieloletnim partnerem marki PEUGEOT.

Do napędu przewidziano dwie benzynowe jednostki  1.2 PureTech, oraz trzy wersje silnika wysokoprężnego 1.5 BlueHDi

Dzięki optymalnej konstrukcji możliwe jest zaproponowanie klientom dwóch wersji 5- i 7-osobowej dostępnych dla obu długości nadwozia, standardowej (4,40 m) i przedłużonej (4,75 m). Ta ostatnia wersja ma nie tylko większy rozstaw osi, ale i wydłużony zwis, co zapewnia doskonałą przestronność.

Na każdym z trzech indywidualnych foteli w drugim rzędzie można zainstalować fotelik dla dziecka. Siedzenia można z łatwością schować w podłodze za pomocą funkcji „Magic Flat” (dostępna w drugim kwartale 2019 roku).

 

W wersji przedłużonej w trzecim rzędzie są dwa niezależne, przesuwane fotele, które można również wyjąć (podobnie jak w wersji standardowej), aby dostosować wnętrze do potrzeb. Można zwiększyć pojemność bagażnika bądź miejsce na nogi dla pasażerów.

 

Dzięki możliwości złożenia i schowania siedzenia pasażera z przodu w podłodze, ułatwiony jest załadunek długich przedmiotów.

 

Bagażnik PEUGEOT RIFTERA ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki) w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4 000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami.