Auto w Pracy

Slideshow Image

Na tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association (SEMA), Toyota pod hasłem „Power of New” zaprezentowała  18 samochodów. Jedną z ciekawszych propozycji jest specjalna wrsja popularnego modelu C-HR

Zmodyfikowana Toyota C-HR w wyścigowej wersji R-Tuned jest najszybszym crossoverem na świecie. Samochód był testowany na torze Willow Springs International Raceway w Kalifornii i uzyskał lepsze czasy okrążenia niż McLaren 650S Spyder, 911 GT3 RS i Nissan GT-R Nismo.

 

Samochód otrzymał modyfikowany 4-cylindrowy silnik 2AZ-FE o pojemności 2,4 l ze specjalnie opracowanym systemem turbo DG-Spec Garrett, który napędza przednią oś. Po tuningu silnik uzyskał moc ponad 600 KM i 745 Nm momentu obrotowego. Seryjna przekładnia CVT została zastąpiona sportową manualną skrzynią Toyota E-Series. Samochód waży 1342,6 kg.

 

Podwozie crossovera Toyoty także zostało mocno zmodyfikowane. Samochód otrzymał wyścigowe hamulce Brembo, radialne opony Toyo Proxes RR 275/35R18 DOT na 18-calowych kołach o szerokości 9 cali, regulowane zawieszenie DG-Spec Motion Control Suspension i sportowe tłumiki. Pakiet aerodynamiczny opracowała specjalnie do tego modelu firma DG-Spec, uzyskując 136 kg docisku. Składają się na niego m.in. tylny spojler skrzydłowy, przedni splitter i spojlery boczne. Maska została wymieniona na nową z włókna węglowego z wlotem powietrza. 

Przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96,5 km/h) Toyota C-HR R-Tuned osiąga w 2,9 s. Na 2,5-kilometrowym torze Willow Springs International Raceway uzyskała czas okrążenia 1:25.22 – lepszy niż jakikolwiek produkcyjny supersamochód. We wnętrzu zamontowano klatkę bezpieczeństwa i 6-punktowe pasy G-Force Pro Series.