Po raz pierwszy nowa Kia Sorento zostanie pokazana publicznie na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, do polskich klientów trafi w I kwartale 2018 roku.
Zmiany wyglądu zewnętrznego obejmują Obejmują one przedni i tylny zderzak, nowe światła drogowe i tylne w technologii LED oraz nowe, ciemne, metaliczne wykończenie osłony chłodnicy o charakterystycznym kształcie tygrysiego nosa.
Dostępne są teraz nowe lakiery zewnętrzne: Rich Espresso i Gravity Blue, a także nowe aluminiowe obręcze kół o średnicach 18 i 19 cali.
Wewnątrz znajduje się od nowa zaprojektowana kierownica i panel wskaźników, a także nowy wyświetlacz LCD systemu klimatyzacji. Na tablicy rozdzielczej umieszczono też nowy system nawigacji audiowizualnej (Audio Visual Navigation, Ann)
We wnętrzu nowego Sorento, większa powierzchnia jest teraz pokryta miękkimi materiałami wykończeniowymi i skórą, co nadaje kabinie wyglądu wnętrza auta klasy premium. Klienci mogą wybrać wnętrze jednokolorowe (czarne) lub dwukolorowe (czarno-beżowe) oraz tapicerkę z tkaniny albo ze skóry. Aby zwiększyć komfort siedzenia, fotele kierowcy i pasażera z przodu wyposażono w 4- lub 2‑płaszczyznowe, regulowane podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa.
Nowe Sorento to pierwszy SUV marki Kia dostępny z nową, 8‑stopniową przekładnią automatyczną. Opracowana przez firmę Kia i wprowadzona na rynek w 2016 roku, przekładnia wykorzystuje 143 nowo opatentowane technologie i zapewnia szybką zmianę biegów, bardziej zdecydowany napęd i nieco zmniejszoną emisję zanieczyszczeń.
Nowa, automatyczna, 8‑stopniowa skrzynia biegów jest dostępna w modelach Sorento z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra; zastąpiła ona automatyczną przekładnię 6‑stopniową (w sprzedaży jest także wersja z 6‑biegową przekładnią mechaniczną). W porównaniu z innymi przekładniami automatycznymi nowa, 8‑stopniowa skrzynia biegów firmy Kia wymaga mniejszej liczby zaworów sterujących, co pozwala na jej bardziej bezpośrednie połączenie mechaniczne z silnikiem. Dzięki temu zmiana biegów trwa krócej niż w przypadku 6‑stopniowej przekładni automatycznej. Większa liczba biegów umożliwia lepsze przyspieszenie z jednoczesnym ograniczeniem emisji CO2 z 172 do 159 g/km.
Nowa przekładnia oferuje cztery tryby jazdy: Eco, Comfort, Sport i Smart.
Kia wprowadziła nową wersję Sorento – GT Line,
Zainspirowana wyglądem innych modeli Kia z serii GT, Sorento GT Line ma charakterystyczne elementy stylistyczne. Samochód wyposażono w lampy przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, czerwone zaciski hamulców, większe nakładki na progi i subtelne napisy „GT Line”, aby odróżnić go od innych modeli Sorento. Dodatkowo wersja GT Line otrzymała podwójną końcówkę rury wydechowej.
We wnętrzu Sorento GT Line znajdują się te same elementy, co w modelu standardowym, ale pikowane fotele są wykończone czarną skórą z kontrastującymi, szarymi szwami i wyszywanymi emblematami GT Line. Samochód posiada również manetki do zmiany biegów wykończone w kolorze satynowym.
Po raz pierwszy Sorento jest oferowane z najnowszymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowania DRIVE WiSE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).
Nowy system ostrzegania kierowcy (Driver Attention Warning, DAW) ma za zadanie zapobieganie utracie koncentracji i zmniejszenie ryzyka prowadzenia auta przez sennych kierowców. System monitoruje pewną liczbę informacji dotyczących pojazdu i kierowcy. Włącza dźwięk ostrzegawczy i wyświetla specjalny znak, jeśli uzna, że kierowca utracił koncentrację. Uważa się, że zmęczenie kierowcy jest kluczowym czynnikiem w przypadku jednej czwartej wszystkich wypadków drogowych w Europie, w których są ofiary śmiertelne.
Inne nowe elementy bezpieczeństwa dostępne w modelu Sorento to: asystent utrzymania pasa ruchu(Lane Keeping Assist System), asystent świateł drogowych (High Beam Assist) i światła główne w technologii LED z dynamicznym doświetleniem zakrętów (Dynamic Bending Light).
NOWA KIA SORENTO – DANE TECHNICZNE (WERSJA EUROPEJSKA)
Nadwozie i napęd
Pięcioodrzwiowy, pięcio- lub siedmiomiejscowy SUV; nadwozie samonośne wykonane ze stali.
Do wyboru dwa turbodiesle. Napęd na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni mechanicznej albo 6- lub 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Silniki
2,0 l / 185 KM turbodiesel
Typ/rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1995 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,0 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Maksymalna moc 185 KM (136 kW) przy 4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm w przedziale 1750-2750 obr./min.
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Norma emisji Euro 6
2,2 l / 200 KM turbodiesel
Typ/rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 2199 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 85,4x 96,0 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Maksymalna moc 200 KM (147 kW) przy 3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 441 Nm w przedziale 1750-2750 obr./min.
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Norma emisji Euro 6
Wymiary (mm)
Długość całkowita 4 800
Szerokość całkowita* 1 890
Wysokość całkowita** 1 690
Rozstaw osi 2 780
Rozstaw kół z przodu 1 628
Rozstaw kół z tyłu 1 639
Zwis przedni 945
Zwis tylny 1 075
Kąt natarcia 16,9O
Kąt zejścia 21,0O
Prześwit 185
Pojemność bagażnika (litry, wg VDA)
Za rzędem foteli pierwszym drugim trzecim
W wersji 5-osobowej 1 732 660 ---
W wersji 7-osobowej 1 662 605 142
Osiągi
2.0 CRDi 2.2 CRDi
AT M AT
Prędkość maksymalna (km/h) 201 205 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4 8,7* 9,4**
* – model z napędem na cztery koła: 9,0 s
** – model z napędem na cztery koła: 9,4 s
*** – model z napędem na cztery koła: 10,5 s