Renault Alaskan zadebiutował na rynkach Ameryki Łacińskiej pod koniec 2016 roku. Wybór miejsca nie był przypadkowy. W tym regionie jest ogromny popyt na pojazdy typu pick-up. Renault wprowadziło wcześniej na te rynki Dustera Orocha, który stał się przebojem i zmienił standardy w segmencie pick-upów o półtonowej ładowności użytecznej, ponieważ został zbudowany na bazie płyty podłogowej SUV-a. Renault Duster Oroch jest dużym pick-upem z podwójną kabiną, czworgiem drzwi i pięcioma miejscami. Duster Oroch stał się liderem segmentu pod względem wielkości sprzedaży. Nic dziwnego że koncern liczy na sukces większego modelu, a pierwsze wyniki potwierdzają te założenia.
Tymi dwoma modelami Renault potwierdza swoje światowe ambicje podboju rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad 1/3 wszystkich pojazdów dostawczych zarejestrowanych na świecie, co odpowiada sprzedaży rzędu pięciu milionów aut rocznie.
Rok po rynkowej premierze w Ameryce, Renault wprowadzi Alaskana na rynek Europejski. Samochdy będą w salonach Renault pod koniec 2017 roku.
W świecie pick-upów Alaskan wyróżnia się designem. Wersja z pełnym osprzętem, zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie, podkreśla jego atletyczny i imponujący styl. Charakterystyczne cechy to:
- Przód auta z obszerną osłoną chłodnicy z chromowanymi akcentami, podkreślająca stylistykę marki Renault.
- Solidny przedni zderzak
- Maska z widocznymi przetłoczeniami
- Układ świateł full-LED w kształcie litery „C”
- Poszerzone nadkola nadające atletycznego wyglądu
Od strony technicznej, Alaskan ma zapewnić komfort i możliwość jazdy w terenie.Został wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające mu zwrotność, doskonałe zachowanie na drodze i najwyższy komfort podróżowania wszystkim pasażerom, z zachowaniem właściwości terenowych i solidności auta. Wzmocniona rama podwozia, umożliwia przewóz ładunków o masie ponad jednej tony. Konstrukcja ramy podwozia zapewnia znaczny prześwit oraz możliwość holowania przyczep o masie do 3,5 tony.
Jak na rasowego pick-up przystało, auto ma napęd na cztery koła, oraz możliwość korzystania z krótkich przełożeń skrzyni biegów do ekstremalnej jazdy terenowej. Do jazdy po zwykłych drogach przewidziano tryb z napędem na 2 koła.
W samochodzie znajdziemy także:
- elektronicznie sterowany i samoblokujący mechanizm różnicowy (eLSD) na wszystkie cztery koła,
- mechanizm różnicowy tylnego mostu, zwiększający skuteczność napędu
w skrajnie trudnych warunkach jazdy.
- elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i ogranicznik prędkości na zjeździe (HDC).
Miejmy nadzieję, że polska premiera będzie zbieżna w czasie z europejską.