Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Mitsubishi Eclipse powraca w całkiem nowym stylu. Samochód o sylwetce coupe dołączył do rodziny  SUV-ów i crossoverów.

Nowy Mitsubishi Eclipse Cross charakteryzuje się ostrym, dynamicznym nadwoziem.  klinowatym profilem z wyraźnie zaznaczoną linią biegnącą pośrodku oraz wyrazistym profilem, mocno pochyloną do przodu tylną szybą, ostro przyciętą tylną klapą i krótkim tylnym zwisem a także wydatnymi błotnikami nadającymi autu atletycznego wyglądu.

Opracowana przez MMC koncepcja wizualna przedniej części pojazdu Dynamic Shield nawiązuje do tarczy ochronnej, na którą optycznie składa się czarny środkowy fragment przedniej części nadwozia wraz z czarną atrapą chłodnicy, podkreślającą osiągi samochodu. Wspomniany czarny fragment otaczają przetłoczenia z prawej i lewej strony oraz z dołu. Koncepcja Dynamic Shield podkreśla ochronną rolę przedniej części auta.

Tylną część nadwozia zdominowana jest przez podzieloną w poziomie  szybę tylną oraz światła LED-owe.  Światła stopu w kształcie tuby oraz centralne, wysoko zamontowane światło stopu (również LED-owe) są podświetlone, tworzą pojedynczy pas świetlny przebiegający przez tył nadwozia.

W środku pozioma deska rozdzielcza, srebrne, metalowe obramowania oraz czarno-srebrna, monochromatyczna kolorystyka tworzą eleganckie wnętrze - jednocześnie dynamiczne i sportowe. Futurystyczny kokpit wraz ze smukłym wyświetlaczem systemu audio i wyświetlaczem przeziernym typu Head Up na pewno spodobają się kierowcom.

Dla uzyskania maksymalnej przestrzeni bagażowej bez zaburzenia stylowego kształtu nadwozia stanowiącego połączenie SUV-a i coupe, tylne siedzenie jest dzielone w proporcji 60:40 z szerokim zakresem regulacji pochylenia oparć i możliwością przesuwania siedziska. Zapewnia to pasażerom tylnej kanapy znaczną ilość miejsca na nogi oraz pozwala na dopasowanie pozycji siedzeń do upodobań podróżujących.

Mitsubishi Eclipse Cross jest oferowany z jednym z dwóch zespołów napędowych, z których oba pasują do wizerunku stylowego SUV-a coupe zapewniając odpowiedni balans między osiągami a dbałością o środowisko. Nowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest skojarzony z nową przekładnią bezstopniową CVT, oferującą możliwość manualnego wyboru jednego z 8 przełożeń dzięki funkcji Sport Mode.

Druga propozycja  to turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,2 l z bezpośrednim wtryskiem i zasilaniem common rail. Jest to jednostka  specjalnie opracowana  dla modelu Eclipse Cross i współpracuje z nową automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach.

Eclipse Cross wykorzystuje układ napędu na cztery koła przekazujący optymalną ilość momentu obrotowego do tylnych kół w zależności od warunków panujących na drodze i rodzaju nawierzchni. System opiera się m.in. na zintegrowanym układzie sterującym dynamiką pojazdu Super All-Wheel Control (S-AWC), który w obecnej wersji zawiera również system AYC (aktywny system kontroli pokonywania zakrętów)*7 aktywowany za pośrednictwem hamulców.

Zastosowanie 3-punktowej rozpórki z przodu oraz przemyślane użycie łączeń strukturalnych, szczególnie w tylnej części nadwozia, pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia. Bardziej wytrzymałe nadwozie oraz drobiazgowe dostrojenie nastawów zawieszenia przekłada się na precyzyjne prowadzenie oraz ponadprzeciętną stabilność pojazdu.