Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Już na salonie w Genevie Skoda zaprezentuje nową odmianę swojego dużego SUV-a. 

ŠKODA KODIAQ SCOUT już swoim wyglądem ma pokazywać mocny charakter. Oprócz osłon ochronnych nachodzących na zderzaki, ŠKODA KODIAQ SCOUT wyróżnia się z zewnątrz przyciemnionymi tylnymi szybami (SunSet), chroniącymi kabinę przed promieniami słonecznymi.  Dodatkowo, kolejne srebrne detale podkreślają mocarny charakter nowego, dużego SUV-a: kontrastowo wykończono przedni grill, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych, ramki szyb bocznych oraz listwy na zderzakach, optycznie podzielonej na trzy sekcje. Sylwetkę modelu charakteryzują krótkie zwisy, opadająca linia dachowa optycznie przedłużona przez słupek D i podcięty tył. Charakter wersji definiują także zaprojektowane specjalnie dla niej dziewiętnastocalowe obręcze ze stopów lekkich. Dyskretne logo tej specjalnej wersji modelu KODIAQ zostało umieszczone za kołami przedniej osi oraz we wnętrzu, na schowku po stronie pasażera. Wyposażenie    Wyposażenie i stylizacja wnętrza także zostały dopasowane do wyjątkowego charakteru modelu.

KODIAQ SCOUT pod względem wyposażenia bazuje na wersji AMBITION, która jest jednak wzbogacona o wiele elementów docenianych przez najbardziej wymagających Klientów, w tym o funkcję OFF-ROAD, pakiet na bezdroża oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Szeroki zakres wyposażenia standardowego obejmuje funkcję wyboru profilu jazdy DRIVING MODE SELECT (do dyspozycji kierowcy jest aż sześć trybów: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow). Ostatni z nich, tryb jazdy w śniegu, dopasowuje zachowanie systemów ABS i ASR, opcjonalnego aktywnego tempomatu oraz jednostki sterującej silnikiem do specyficznych warunków zaśnieżonej lub śliskiej drogi. Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje kierownicę wielofunkcyjną, pakiet oświetlenia wnętrza Ambiente z diodami LED w dziesięciu kolorach, radio z ośmioma głośnikami, siedzenia z Alcantary czy stalowe nakładki na pedały. Zdolności terenowe    ŠKODA KODIAQ poza drogą czuje się jak w domu. Przy prześwicie 194 mm z łatwością pokonuje wszelkie przeszkody, a krótkie zwisy dają jej imponujące kąty natarcia (22 stopnie), kąt zejściowy (23,1 stopnia) oraz kąt rampowy (19,7 stopnia).  Występujący standardowo w wersji SCOUT pakiet na bezdroża zabezpiecza samochód przed uszkodzeniami od spodu, osłaniając podłogę, silnik, kable oraz przewody hamulcowe i paliwowe. Gdy kierowca dotrze do kresu utwardzonej drogi, może wybrać tryb jazdy w terenie jednym przyciskiem w kabinie. Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC dopasowuje wtedy swoje działanie, wygładza reakcję silnika na ruchy przepustnicy, a system ABS pozwala kołom na określony stopień poślizgu, tak by luźniejszy materiał zebrał się podczas hamowania przed kołami. Na kontrolowany uślizg w trybie tym pozwala także system ASR, co razem z przyspieszonymi reakcjami elektronicznego mechanizmu różnicowego EDL poprawia sprawność jazdy na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności. W razie potrzeby samochód dysponuje także asystentami Hill-Hold Control i Hill-Descent Control, które pozwalają komfortowo ruszyć pod górę lub zjeżdżać z dużego nachylenia, zachowując podczas zjeżdżania prędkość, z którą kierowca na nie wjechał. Systemy nawigacyjne i ŠKODA Connect ŠKODA KODIAQ SCOUT wyposażona jest we wszystkie innowacje zastosowane w systemach infotainment, obecnych w pierwszym dużym SUV-ie marki. Objętościowe ekrany dotykowe kryją nowy, kryształowy design (poza standardowym radiem SWING). Flagowy system nawigacyjny COLUMBUS będzie posiadać duży wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot wi-fi oraz moduł LTE. Standardowym elementem wyposażenia jest eCall, samodzielnie kontaktujący się ze służbami ratowniczymi w przypadku uczestnictwa samochodu w niebezpiecznej sytuacji na drodze.