Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nowe Audi R8 Spyder V10 - 397 kW (540 KM), od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Nowe Audi R8 Spyder  z wolnossącym silnikiem V10 łączy imponujące osiągi z urokami jazdy kabrioletem.


Audi R8 Spyder ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu pojazdu dwoma „płetwami”. Dzięki nim materiał dachu jest doskonale napięty i wraz z dużą pokrywą skrzyni w której się chowa, perfekcyjnie harmonizuje z atletyczną sylwetką tego wyczynowego samochodu sportowego. Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka dach – nawet wtedy, gdy samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h - w 20 sekund. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać.

 

Audi R8 Spyder V10 waży zaledwie 1612 kg. Jego mocny szkielet to nowo zaprojektowana karoseria Audi Space Frame (ASF), wykonana z aluminium i karbonu, zgodnie z założeniami konstrukcji wielomateriałowej. 79,6 procent użytych tu elementów wyprodukowano z aluminium. Tworzą one konstrukcję, którą inżynierowie Audi - w porównaniu do modelu R8 Coupé - wzmocnili przede wszystkim przy progach, słupkach A i przy ramie przedniej szyby.

 

Za właściwe „brzmienie” nowego Audi R8 Spyder V10 odpowiada zamontowany centralnie silnik z podwójnym wtryskiem. Wolnossący, 5,2-litrowy motor osiąga moc 397 kW (540 KM)
i moment obrotowy 540 Nm przy 6500 obr./min., zapewniając doskonałe osiągi samochodu: od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i prędkość maksymalną 318 km/h.

Nowe R8 Spyder m spalać  11,7 litra benzyny na 100 kilometrów, emitując przy tym 277g CO2 na kilometr.


Z silnikiem V10  współpracuje siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia  biegów S tronic, obsługiwana przez kierowcę elektrycznie, tzw. „by wire”. Dwusprzęgłowa skrzynia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektrohydraulicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi.
To działające na wszystkie koła sprzęgło, rozdziela moment napędowy zależnie od sytuacji – w skrajnych przypadkach nawet 100 procent momentu kierowane jest na oś przednią lub na tylną.