Auto w Pracy

Slideshow Image



Evora Sport 410 to kontynuacja odchudzania pojazdów marki Lotus. W porównaniu do Lotusa Evora 400 masa pojazdu zmniejszyła się o 70 kg.

Efekt ten uzyskano poprzez ponowne przeanalizowanie konstrukcji auta. Szersze zastosowanie włókna węglowego min w takich elementach jak klapa bagażnika czy  drzwi, nowy panel przedni splitter, spoiler dachu, tylnej klapy i tylny dyfuzor, a także  sportowe fotele i zmieniony kokpit. Pozwoliło to na poprawę stosunku masy do mocy samochodu.  Obecnie wynosi on  imponujące 309 KM / tonę.

Obniżony środek ciężkości, niska masa i duża moc silnika zapewnia odpowiednią porcję adrenaliny podczas prowadzenia tej wersji Lotusa.
Evorę 410 napędza  3,5-litrowy ,6-cylindrowy silnik , opracowany w ramach projektu Lotus 3-Eleven, który pobiła rekordy Nürburgring. W rezultacie, samochód posiada 410 KM przy 7000 rpm i 410 Nm momentu obrotowego przy 3500 obr.  Przyśpieszenie od  0-100km/h osiąga  w 4,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280km/h

Dane techniczne

Wysoka wydajność oraz  elementy z włókna węglowego odegrały znaczną rolę w ewolucji Evora Sport 410.

Poprawiono także  o 15%, docisk aerodynamiczny samochodu.

Ze względu na mniejszą wagę, zmieniono kalibrację zawieszenia i  parametry tłumienia. Zawieszenie obniżono o 5mm w porównaniu do Evora 400.  Do tego modelu przewidziano ultra lekki 10-ramienne aluminiowe kute felgi.



Produkcja Lotus Evora Sport 410 będzie ograniczona do stu pięćdziesięciu pojazdów rocznie.

 Samochód wejdzie do sprzedaży w czerwcu 2016 r. Cena od 106900 Euro.