Evora Sport 410 to kontynuacja odchudzania pojazdów marki Lotus. W porównaniu do Lotusa Evora 400 masa pojazdu zmniejszyła się o 70 kg.
Efekt ten uzyskano poprzez ponowne przeanalizowanie konstrukcji auta. Szersze zastosowanie włókna węglowego min w takich elementach jak klapa bagażnika czy drzwi, nowy panel przedni splitter, spoiler dachu, tylnej klapy i tylny dyfuzor, a także sportowe fotele i zmieniony kokpit. Pozwoliło to na poprawę stosunku masy do mocy samochodu. Obecnie wynosi on imponujące 309 KM / tonę.
Obniżony środek ciężkości, niska masa i duża moc silnika zapewnia odpowiednią porcję adrenaliny podczas prowadzenia tej wersji Lotusa.
Evorę 410 napędza 3,5-litrowy ,6-cylindrowy silnik , opracowany w ramach projektu Lotus 3-Eleven, który pobiła rekordy Nürburgring. W rezultacie, samochód posiada 410 KM przy 7000 rpm i 410 Nm momentu obrotowego przy 3500 obr. Przyśpieszenie od 0-100km/h osiąga w 4,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280km/h
Wysoka wydajność oraz elementy z włókna węglowego odegrały znaczną rolę w ewolucji Evora Sport 410.
Poprawiono także o 15%, docisk aerodynamiczny samochodu.
Ze względu na mniejszą wagę, zmieniono kalibrację zawieszenia i parametry tłumienia. Zawieszenie obniżono o 5mm w porównaniu do Evora 400. Do tego modelu przewidziano ultra lekki 10-ramienne aluminiowe kute felgi.
Produkcja Lotus Evora Sport 410 będzie ograniczona do stu pięćdziesięciu pojazdów rocznie.
Samochód wejdzie do sprzedaży w czerwcu 2016 r. Cena od 106900 Euro.