Auto w Pracy

Slideshow Image

Pierwszego kombi klasy średniej w historii marki Kia, zostanie zaprezentowane  podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Optima kombi – wzorowana na modelu studyjnym o nazwie Sportspace, który debiutował podczas poprzedniego salonu genewskiego – charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza, podobnie jak nowa Optima sedan. Dodatkowymi atutami wersji kombi są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i opływowa sylwetka nadwozia. Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).

 

Nowa Optima Sportswagon zasługuje na miano najbardziej funkcjonalnej Optimy w historii. Zasługa w tym nie tylko pojemnego przedziału bagażowego, ale także przemyślanych rozwiązań ułatwiających zagospodarowanie przestrzeni w bagażniku. W porównaniu z przedziałem bagażowym Optimy sedan bagażnik Sportswagona urósł o 48 litrów i ma pojemność 553 l (wg normy VDA).

W zależności od rynku Optima Sportswagon będzie oferowana z licznymi systemami asystującymi:

•        Advanced Smart Cruise Control (SCC), który automatycznie dostosowuje prędkość i odległość Optimy kombi do pojazdu znajdującego się przed nią,

•        Automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych. System korzysta z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania zagrożenia ewentualną kolizją z innym pojazdem lub z pieszym. AEB pozwala uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki i prowadzi do zatrzymania samochodu,

•        Lane Keeping Assist System (LKAS), wykrywa pozycję Optimy kombi na pasie ruchu i ostrzega o jej niezamierzonej zmianie. System śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy, jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu,

•        High Beam Assist (HBA), automatycznie dostosowuje oświetlenie drogi do innych użytkowników i do warunków jazdy,

•        Speed Limit Information Function (SLIF), na wyświetlaczu między zegarami wyświetla informacje o aktualnym ograniczeniu prędkości na podstawie obrazu z kamer,

•        Blind Spot Detection (BSD), kontrolką w lusterku zewnętrznym ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się na sąsiednim pasie ruchu w martwym polu widzenia lusterek,

•        Rear Cross Traffic Alert (RCTA), ostrzega o pojazdach zbliżających się z boku podczas cofania z miejsca parkingowego lub z garażu na ulicę.

•        System AEB zastosowany w Optimie Sportswagon jest unikalny w porównaniu z podobnymi systemami stosowanymi przez europejskich konkurentów. AEB wykorzystuje dane nie tylko z radaru krótkiego zasięgu, ale również informacje z radaru dalekiego zasięgu. Dzięki temu Optima kombi potrafi wykryć samochody lub pieszych, znajdujących się znacznie dalej i przy wyższej prędkości niż konkurenci.

Nowa Optima Sportswagon seryjnie jest wyposażona w Vehicle Stability Management (VSM),

Radar krótkiego zasięgu, wykorzystywany przede wszystkim podczas jazdy w mieście, pozwala uniknąć kolizji lub znacznie zminimalizować jej skutki przy prędkości do 50 km/h. Radar dalekiego zasięgu umożliwia Optimie Sportswagon zauważyć niebezpieczeństwo i zareagować stosownie do niego przy prędkościach pomiędzy 30 km/h a 80 km/h. System rozpoznawania pieszych działa przy prędkości do 60 km/h.


Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru, wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM, który – prawdopodobnie – będzie najczęściej wybierany przez klientów w Europie. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy kombin – 2.0 T-GDI GT Line – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.

Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami, która zmienia przełożenia bardzo płynnie i szybko. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Sportswagon standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
Dane techniczna


Optima Sportswagon trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung. Podobnie jak pozostałe modele, także Optima Sportswagon będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (lub przebieg 150 tys. km).