Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Golf GTI  będzie na początku przyszłego roku świętował swoje 40. urodziny. Volkswagen uświetni to historyczne wydarzenie specjalną edycją tego auta: nowym Golfem GTI Clubsport.

Przygotowując nowego Golfa GTI Clubsport Volkswagen nawiązuje do jubileuszowych edycji GTI, jakie prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin tego modelu. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, w jaki jest wyposażony model jubileuszowy, osiąga moc 195 kW/265 KM i jest o 35 KM mocniejszy do najmocniejszego dotąd Golfa GTI.
Golf GTI z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 6,0 sekund, wersja z oferowaną w opcji 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG) sprint do setki zalicza w 5,9 s.



Jednak Volkswagen nie tylko zwiększył moc silnika, ale też mocno zmienił stylistykę, wyposażenie oraz aerodynamikę tego modelu. Dzięki wysokiej mocy jednostki napędowej oraz znacznie większemu dociskowi do podłoża Golf GTI Clubsport pod względem dynamiki może się równać z samochodami biorącymi udział w profesjonalnych zawodach motorsportowych.
Wyjątkowy Golf GTI Clubsport wyróżnia kolor Oryx White (w opcji dostępne są też inne kolory), w kontraście do niego dach polakierowano na czarno. Styliści zajmujący się zewnętrznym wyglądem jubileuszowego auta zaprojektowali dla niego zupełnie nowy przedni zderzak, nowe progi, nowy dyfuzor z tyłu, nowy wieloelementowy spojler na dachu oraz specjalne, kute obręcze kół z lekkich stopów.

Z profilu Golf GTI Clubsport przypomina model pierwszej generacji. Miał on z boku, na wysokości zderzaka, szeroki czarny pas ozdobny biegnący od przedniego do tylnego nadkola. Taki pas, jako nawiązanie do Golfa GTI z 1976 roku, jest również ozdobą współczesnego modelu jubileuszowego, dodatkowo wkomponowano w niego napis „Clubsport”.

Wnętrze modelu też nabrało niepowtarzalnego klimatu. Zamiast zwykłych foteli sportowych model jubileuszowy ma wyścigowe fotele kubełkowe. Pokryto je częściowo alcantarą, a na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu; ponadto na oparciach znajduje się napis GTI. Pasy bezpieczeństwa ozdobiono czerwoną linią. Jeszcze bardziej rasowego wyglądu wnętrzu auta nadają nowe listwy dekoracyjne nawiązujące do wzoru plastra miodu, znajdujące się na tablicy rozdzielczej, konsoli środkowej oraz na drzwiach. Sportowego charakteru dodają kabinie również wykonany z alcantary mieszek dźwigni zmiany biegów, sportowa kierownica pokryta także tym materiałem (z emblematem GTI, czerwonym szwem i oznaczeniem „godziny 12”) oraz dywaniki podłogowe z czerwonym obramowaniem. Gdy kierowca i pasażer otworzą drzwi samochodu, zauważą ekskluzywne listwy progowe wykonane ze stali szlachetnej z wypisanymi na czerwono literami GTI.