Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Hybrydowy SUV większy od RAV4

Druga nowość to średniej wielkości SUV Venza, który mieści się pomiędzy RAV4 a Highlanderem. Model ten był sprzedawany w Stanach od 2008 do 2015 roku i teraz powraca w drugiej odsłonie, również opartej na platformie TNGA-K. Napęd hybrydowy będzie jedyną dostępną opcją. Zwraca uwagę, że stylistyka Venzy jest zupełnie inna niż RAV4 czy Highlandera.

 

 

Popularność SUV-ów nieustannie rośnie, dlatego trudno się dziwić, że Toyota postanowiła rozbudować swoją amerykańską gamę tego rodzaju aut o kolejny model. To samo zresztą Toyota robi w Europie, gdzie niedługo jej gama SUV-ów będzie liczyła 4 modele. Będą to Yaris Cross, C-HR, RAV4 i Highlander, a wszystkie dostępne z co najmniej jednym napędem hybrydowym.

 

Część wyposażenia Venza dzieli z nową Sienną – chodzi o opcjonalny system audio JBL, wirtualne lusterko wsteczne, 10-calowy Head-up Display czy pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji. Pojawiają się też jednak ciekawe różnice, takie jak choćby panoramiczny dach zatrzymujący promieniowanie UV, ze szkła przejrzystego lub mlecznego. I nie chodzi tu o wybór dokonywany u dealera przy zakupie, lecz dwie opcje przejrzystości, ustawiane przyciskiem na konsoli centralnej. Obok Blind Spot Monitor i Rear Cross Traffic Alert oferowanych w Siennie pojawia się również asystent parkowania do przodu i do tyłu z automatycznym hamowaniem awaryjnym. Systemy multimedialne obu samochodów zawierają Apple CarPlay, Android Auto i Amazon Alexa. Klimatyzacja Venzy wykorzystuje system S-FLOW, znany z niektórych modeli Lexusa, który kieruje strumień chłodnego powietrza tylko na zajęte miejsca.

 

Napęd hybrydowy Venzy również opiera się na silniku 2,5 l, jednak jest to 222-konny układ z AWD-i, znany z RAV4. W tym modelu Toyota zastosowała baterię litowo-jonową. Do wyboru są tryby jazdy NORMAL, ECO i SPORT.