Kia Optima GT pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie 2016 roku, to pierwsza, sportowa wersja Optimy w Europie. Będzie to kolejny model GT w ofercie Kia Motors, po modelach cee'd GT i pro_cee'd GT, które wprowadzono na rynek w 2013 r.
Optima GT prezentuje się bardziej atletycznie niż standardowe wersje tego modelu – który i tak jest już jednym z najbardziej wyrazistych pod względem wyglądu samochodów segmentu D.
Optima GT będzie napędzana 245-konnym silnikiem 2.0 T-GDI (turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa).
Standardowa gama modelu Kia Optima wejdzie do sprzedaży w Europie w 4. kwartale br., zaś Optima GT dołączy do oferty w drugiej połowie 2016 roku. Również w przyszłym roku kierowcy będą mogli zakupić Optimę w nadwoziu kombi.
KIA OPTIMA GT – PROTOTYP – DANE TECHNICZNE*
Karoseria/układ jezdny
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan z samonośnym, stalowym nadwoziem. 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy napędzający przednie koła poprzez 6-stopniową skrzynię automatyczną.
Silnik
2,0 l / 245 KM T-GDI, benzynowy
Typ 4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks. 245 KM (180 kW) przy 6000 obr./min
Maks. mom. obr. 353 Nm przy 1350-4000 obr./min
Zawory 16 (4 na każdy cylinder)
Zasilanie Wtrysk bezpośredni benzyny
Klasa czystości spalin Euro 6b
Przeniesienie napędu
6-stopniowa skrzynia automatyczna
Wymiary (mm)
Nadwozie
długość całkowita 4855 Szerokość całkowita* 1860
wysokość całkowita 1465 rozstaw osi 2805
*bez lusterek
Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h) 240
0-100 km/h (s) 7.4
Zużycie paliwa (l/100 km)*
średnio 8,2
poza miastem 6,1
w mieście 11,8
emisja CO2 (g/km) 191
*Wszystkie dane techniczne zgodne z regulaminem homologacyjnym innych globalnych regionów (Rosja, Australia, Rynki Generalne, Europa Wschodnia). Europejska homologacja zostanie przeprowadzona przed prezentacją modelu.
Więcej o KIA