Od 1 czerwca 2015 r, Citroen wprowadza nową strategię sprzedaży.
Oparta jest ona na trzech punktach - Optimistic, Human, Smart.
Zacznijmy od części SMART, czyli cena samochodu. Citroen radykalnie obniża ceny samochodów (średnio 20-25%) tak, aby cena katalogowa była ceną ostateczną. Na rynku rabatów i promocji to prawdziwa rewolucja. Cena przypisana jest do samochodu i nie zależy od zdolności negocjacji warunków sprzedażyprzez kupujacego. Dla klienta to duży plus, bo obecnie jeden otrzymuje solidny rabat, a inny przysłowiowe dywaniki.
Kolejna zaleta normalności to przejrzystość rynku. Wartość początkowa pojazdu to istotny punkt do obliczenia wartości rezydualnej pojazdu, co jest niezbędne do wyliczenia TCO. Obecnie coraz więcej klientów indywidualnych uznaje TCO jako podstawowy czynnik decydujący o zakupie pojazdu. Do wyliczeń należy przyjmować ceny rzeczywiste, a przy systemie rabatów jest to mocno utrudnione.
HUMAN - Citroen zmniejsza ilość dostępnych wersji samochodów, co ma uprościć poznanie oferty. Oczywiście zawsze można pojazd zindywidualizować według własnych potrzeb.
OPTIMISTC - seria specjalna dla Polskich klientów "More Life". Na podstawie doświadczenia zebranego na polskim rynku, Citroen dokonał optymalnej konfiguracji wyposażenia pojazdu. Czyli wersja zawiera takie komponenty, które najczęściej zamawiane są przez polskich klientów. To istotne, ponieważ każdy region ma inne przyzwyczajenia i wymagania. Dobrze skonfigurowany samochód to gwarancja satysfakcji podczas jego użytkowania.
Więcej o Citroen