Auto w Pracy

Slideshow Image

PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT nawiązuje do DNA marki i uzupełnia je o nowe elementy łączące bogatą tradycję PEUGEOT z najbardziej zaawansowanymi technologiami w świecie motoryzacji. Jego lekka, atletyczna i zmysłowa sylwetka o ostro zarysowanych, dynamicznych liniach jest nawiązaniem do kultowego modelu 504 Coupé.  Maksymalnie przeszklona i wyprofilowana kabina to również charakterystyczne cechy poprzednika.

 

Z przodu samochód jest rozpoznawalny dzięki charakterystycznemu motywowi trzech pazurów i podwójnym reflektorom. Pod przednimi reflektorami umieszczono elementy systemów wspomagania prowadzenia. Przednia maska płynnie łączy się z błotnikami. Przód został wizualnie podzielony na dwie części, które wyznacza czarna aluminiowa belka, nawiązująca do chromowanych zderzaków ze stali nierdzewnej.

 

Tylne światła, wykonane w zaawansowanej technologii, są również charakterystyczne dla PEUGEOT i przypominają potrójny ślad pazurów. Wielolistwowe trzecie światło stopu, umiejscowione w górnej części tylnej szyby, zajmuje całą jej szerokość i wykorzystuje efekt odbicia.

 

 

 

Wymiary modelu PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT (w mm): długość: 4650, szerokość: 1930, wysokość: 1370,rozstaw osi: 2690.

 

Dla uzyskania efektu jasnego, eleganckiego wnętrza, projektanci zdecydowali się na ciepłe materiały, kontrastujące z chłodnymi powierzchniami cyfrowych ekranów. To miła odmiana w świecie zmierzającym w szaleńczym tempie do powszechnej cyfryzacji.

 

 

 

Wraca aksamit, i to w najlepszym wydaniu: gładki, jedwabisty, niezwykle przyjemny w dotyku.

 

Wykorzystano w nim nowoczesny, techniczny splot, który zapewnia większe możliwości w procesie produkcyjnym. Tkanina wytwarzana jest z wykorzystaniem technologii cyfrowych specjalnie dla modelu PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT. Jest ona wykorzystywana jest również w modelach PEUGEOT 3008 i 5008.

 

W górnej części kabiny oraz w progach zastosowano drewno paldao, dostarczone przez firmę HERVET MANUFACTURIER®. To egzotyczne drewno pozyskiwane z lasów odnawialnych nawiązuje do mebli z lat 60-tych, wykonanych z palisandru lub hebanu. Wyraźne, ciemne żyły charakterystyczne dla tego gatunku drewna wydobywają głębię turkusowego błękitu foteli i podłogi.

 

We wnętrzu dominują cyfrowe elementy lub imitowany cyfrowo obraz prawdziwych materiałów. Projektanci wykorzystali dwa zasadnicze motywy: siatki przecinających się linii przypominających brąz lub imitujących drewno, z jakiego wykonywane są meble. Obraz wyświetlany jest na 16 ekranach o różnych wymiarach, np. na 49-calowym parabolicznymi ekranie umieszczonym pod soundbarem na wprost użytkowników, na 29-calowych ekranach w drzwiach lub 12-calowych ekranach w osłonach przeciwsłonecznych. Powierzchnie cyfrowe idealnie łączą się z otaczającymi materiałami i wtapiają w tło kabiny. Środkowa konsola zapewnia dostęp do głównych elementów sterowania za pośrednictwem pokrętła i 6-calowego ekranu dotykowego. Z lewej strony kierownicy znajduje się panel z przełącznikami cyfrowymi typu „toggle-switch” z menu kontekstowym i możliwością konfiguracji w zależności od trybu jazdy.

 

Model PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT idealnie wpisuje się w realistyczną wizję transformacji energetycznej marki. Jest zasilany przez 100% elektryczny układ napędowy. Czerpiący energię z akumulatorów o pojemności 100 kWh silnik osiąga moment obrotowy 800 Nm i moc 340 kW, która przekazywana jest na cztery koła. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Zasięg zgodnie z normą WLTP wynosi 600 km, z czego 500 km jest dostępne już po 25 minutach dzięki szybkiemu ładowaniu.

 

W trybie jazdy autonomicznej PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT zmienia konfigurację kokpitu:

 

§  dzięki zastosowanej technologii przewodowego sterowania pojazdem (drive-by-wire), kierownica chowa się pod soundbarem odsłaniając w pełni 49-calowy ekran,

 

§  przednie fotele odchylają się do tyłu,

 

§  podłokietniki składają się automatycznie odsłaniając pojemny schowek ze strefą indukcyjnego ładowania smartfonów,

 

§  podstawowe elementy sterowania pozostają dostępne na wbudowanej w fotel kierowcy środkowej konsoli.

 

Dwa tryby jazdy manualnej:

 

§  LEGEND: tryb jazdy przeznaczony do jazdy na trasie, a także stylistyczne nawiązanie do trzech zegarów legendarnego modelu 504 Coupé oraz cyfrowo imitowane drewno wyświetlane na licznych ekranach,

 

§  BOOST: dynamiczna i ekscytująca jazda wykorzystująca możliwości potężnego silnika elektrycznego. Niezwykle realistyczny obraz drogi o polu widzenia 180 stopni wyświetlany na wielkim ekranie.