Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Właśnie tyle mocy wykrzesano z 3 cylindrowego silnika pracującego w najnowszym wcieleniu Fiesty ST. Nowy silnik 1,5 l EcoBoost wyposażono w takie rozwiązania, jak turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu, co pozwoliło na maksymalizację osiągów, przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa.  . Osiągi wzmocniono dodatkowo poprzez zastosowanie nowej turbosprężarki o zoptymalizowanej konstrukcji turbiny, co pozwala na szybsze przyrosty ciśnienia doładowania i minimalizację opóźnienia reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

Fiesta ST Nowej Generacji dysponuje mocą 200 KM i maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm, a szacowany czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi 6,7 sekundy.

Nowo wprowadzona, opracowana przez Forda, technika dezaktywacji cylindra, która po raz pierwszy pojawiła się w silniku EcoBoost 1,0 l i była pierwszym na świecie tego typu rozwiązaniem zastosowanym w seryjnym silniku trzycylindrowym, będzie służyła dalszemu podwyższaniu efektywności zużycia paliwa przez Fiestę ST, bez negatywnego wpływu na osiągi, a to dzięki automatycznemu odcięciu wtrysku paliwa i ruchu zaworów jednego z cylindrów tylko w warunkach, w których pełna moc nie jest potrzebna, na przykład, gdy samochód jedzie ze stałą prędkością i przy niewielkim obciążeniu silnika. W rozwiązaniu tym wyłączenie lub ponownie włączenie cylindra zajmuje 14 milisekund - 20 razy mniej, niż trwa mrugnięcie powieką – tak więc silnik może dosłownie błyskawicznie powrócić do pracy z pełną mocą na każde żądanie.

Fiesta ST  trzeciej generacji  będzie  pierwszym modelem  wyposażonym w wybór trybu jazdy, który umożliwia skonfigurowanie charakterystyk silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności według ustawień Normal, Sport oraz Track. Umożliwiając kierowcom dostosowanie charakterystyki samochodu do potrzeb, dzięki czemu nadaje się on równie dobrze do wożenia dzieci do szkoły, jak i do zabaw na torze wyścigowym.

- w trybie Normal charakterystyki silnika, kontroli trakcji, elektronicznej kontroli stabilności (ESC), elektronicznego system wzmacniania dźwięku (ESE), brzmienia układu wydechowego i elektronicznie sterowanego wspomagania kierownicy (EPAS) są dobrane tak, by zapewnić naturalne reakcje i poczucie kontroli;
- w trybie Sport charakterystyki silnika i reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia są ostrzejsze, a system wspomagania kierownicy EPAS działa tak, by dostarczać bardziej precyzyjne informacje z kół i zapewniać precyzyjniejszą kontrolę podczas szybkiej jazdy drogowej. Aktywny zawór układu wydechowego zostaje otwarty, a elektroniczny system wzmacniania dźwięku (ESE) podkreśla sportową nutę brzmienia wydechu i zwiększa głośność silnika w kabinie;
- w trybie Track, wszystkie charakterystyki dynamiczne samochodu ustawione są na wartości umożliwiające przejechanie okrążenia na torze wyścigowym w jak najkrótszym czasie, system kontroli trakcji jest wyłączony, a charakterystyka systemu kontroli stabilności (ESC) pozwala na duże uślizgi kół pojawiające się w czasie agresywnej jazdy wyścigowej.

Fiesta ST Nowej Generacji będzie oferowała więcej możliwości personalizacji, niż którykolwiek z wcześniejszych modeli. Klienci będą mogli wybierać spośród szeregu elementów wykończenia dźwigni zmiany biegów, kierownicy, podłokietników drzwiowych i akcentów umieszczonych na desce rozdzielczej, będzie można również zamówić samochód z jednym z wyróżniających go pakietów stylistycznych.

Model  zostanie zaprezentowany na Geneva Motor Show, do sprzedaży trafi na początku  2018 r.