Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Kia Optima w wersji hybrydowej (plug-in) w listopadzie trafiła do sprzedaży. W Polsce czterodrzwiowy sedan z bogatym wyposażeniem XL, został wyceniony na 164900 zł. Wersja kombi  zadebiutuje w 2017 roku. Hybrydowa Optima jest objęta 7-letnią gwarancją producenta (lub do 150.000 km).

Sercem hybrydowego zespołu napędowego nowej Optimy jest czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 GDI, rozwijająca moc 156 KM i osiągająca moment obrotowy 189 Nm, współpracująca z silnikiem elektrycznym, który może napędzać Optimę samodzielnie. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min w warunkach chwilowego wspomagania spalinowej jednostki napędowej przez silnik elektryczny. Łącznie z pełnym potencjałem napędu elektrycznego moment obrotowy Optimy PHEV sięga 375 Nm przy zaledwie 2300 obr/min. Moment obrotowy generowany przez zespół napędowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej, która charakteryzuje się płynną pracą podczas zmiany przełożeń. Umieszczony w przekładni 50-kilowatowy silnik elektryczny zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego.

Korzystając z mocy obu silników, auto przyspiesza  od 0 do 100 km/h w 9,4 s, a predkość maksymalna wynosi 192km/h.

Do wyboru są dwa tryby jazdy z napędem elektrycznym EV – „HEV“ (Hybrid Electric Vehicle) oraz „Charge Mode“ (jazdy zrównoważonej i ładowania akumulatorów) uruchamiane przełącznikiem na tablicy rozdzielczej. W trybie „HEV“ pierwszeństwo napędu ma układ elektryczny, a więc – zależnie od stanu naładowania akumulatorów – jazda odbywa się przede wszystkim dzięki energii elektrycznej. Tryb „Charge“ pozwala koordynować pracę silnika elektrycznego i spalinowego pod kątem ładowania akumulatorów, w większym stopniu wykorzystując do napędu Optimy spalinową jednostkę napędową.

Zasięg pojazdu tylko na silniku elektrycznym wynosi do 54 km.

 Wyróżniającymi akcentami stylistycznymi Optimy Plug-in Hybrid są również chromowana listwa z błękitnym elementem znajdująca się w dolnej części tylnego zderzaka, utrzymane w podobnym stylu nakładki na progach, chromowana listwa przebiegająca w górnej części osłony chłodnicy i zachodząca aż na reflektory oraz charakterystyczne emblematy ‘EcoPlugin’. Gniazdo ładowania akumulatorów jest umieszczone w łatwo dostępnym miejscu – na błotniku po stronie kierowcy, tuż za przednim kołem.

Wnętrze Optimy PHEV otrzymało szereg elementów nawiązujących do innowacyjnego charakteru tego modelu oraz do jego zespołu napędowego. Nowy zestaw wskaźników wyświetla podstawowe informacje dotyczące hybrydowego napędu – m.in. stan naładowania akumulatorów i podpowiedzi w celu osiągnięcia maksymalnie oszczędnego stylu jazdy. Bagażnik ma pojemność 307 litrów.

Nowa Optima Plug-in Hybrid jest produkowana w Korei w zakładach w Hwasung.

Wymiary i dane techniczne