Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Patrząc  na  concept SUV-a  widać że Citroen idzie swoją drogą.  Z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć że pierwsze  skojarzenia będą z Cactusem. Nowy model  to udana kontynuacja  stylu.  Projektanci Citroëna, pracujący nad modelem C-Aircross Concept, zdołali z powodzeniem połączyć płynne kształty z typowymi dla SUV-a atrybutami, tworząc nadwozie o kompaktowych wymiarach (długość: 4,15 m, szerokość: 1,74 m, wysokość: 1,63 m). Jego sylwetka wydaje się wyższa dzięki elementom ochronnym opasującym dolną strefę nadwozia. C-Aircross Concept wyposażony został w przednią i tylną osłonę podwozia w czarnym, lśniącym kolorze, nakładki ochronne nadkoli z delikatnym motywem kamuflażu oraz boczne listwy ochronne dolnych partii nadwozia. 18-calowe diamentowane felgi o atletycznym, ciekawym kształcie świadczą o jego terenowych skłonnościach, a jednocześnie zapewniają wyższą pozycję za kierownicą.  

Zgodnie z nową stylistyką marki, C-Aircross Concept przejął z kanonu marki zaokrąglony, dający poczucie pewności przód i charakterystyczny, dwupoziomowy układ świateł. Umieszczone w górnej części światła dzienne z diodami LED, zespolone z osłoną chłodnicy, zostały oddzielone od umieszczonych poniżej głównych świateł. Tył nadwozia o czystych, geometrycznych kształtach zwraca uwagę równie wyrazistą stylistyką. C-Aircross Concept posiada mocno zarysowane tylne nadkola, pozwalające doskonale wyeksponować tylne światła 3D złożone z trzech pierścieni.

Ten sam efekt zawieszenia w powietrzu tworzą elementy ozdobne tylnych słupków i dachu. Kontrastujące z resztą nadwozia, podświetlone tylne słupki stanowią charakterystyczny element tego concept caru. Zostały zaprojektowane w formie aerodynamicznych żaluzji. Panoramiczne szklane połacie dachu pozwalają zwielokrotnić ilość światła wpadającego do wnętrza.  Wkomponowane w nadwozie tylne słupki w kolorze Corail Fluo pozwalają ukryć wnętrze auta, ale nie przeszkadzają w dostępie światła do kabiny.

Kolejnym kluczowym elementem przy projektowaniu C-Aircross Concept była aerodynamika. Znalazło to odzwierciedlenie przede wszystkim w postaci przetłoczeń i wyprofilowań oraz w proporcjach nadwozia. Każda powierzchnia była analizowana pod względem generowanych strumieni powietrza. W celu dodatkowej poprawy aerodynamiki, samochód wyposażono w regulowane wloty powietrza w przednim zderzaku, wloty powietrza wbudowane w osłony dolnych krawędzi drzwi oraz tylny dyfuzor.

Citroën C-Aircross Concept posiada przeciwstawne drzwi, znacznie ułatwiające dostęp do wnętrza. Taki układ drzwi zwiększa komfort użytkowania. Stanowi nawiązanie do wcześniejszych modeli koncepcyjnych Aircross i CXperience.

W kabinie dominuje układ poziomych linii, wizualnie potęgujących wrażenie płynności, nowoczesności i przestrzeni. Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w projekcie jest takie zamontowanie foteli, aby sprawiały złudzenie zawieszonych w przestrzeni.

Oszczędna w kształcie, pokryta tkaniną deska rozdzielcza  w kolorach jasnej szarości i soczystej pomarańczy z widocznymi licznymi schowkami tworzy sięgający aż do płatów drzwi układ kontrastujących ze sobą elementów. Całą szerokość deski rozdzielczej zajmuje obszerna, wyeksponowana pomarańczową barwą, niezwykle efektowna wnęka na drobne przedmioty.

Na desce rozdzielczej pojawia się wyświetlacz Head-Up Display, pokazujący w kolorze  wszystkie informacje dotyczące prowadzenia samochodu w polu widzenia kierowcy.

Za poruszanie się  C-Aircross Concept  poza utartymi szlakami odpowiedzialny jest system  Grip Control.