Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Volkswagen przedstawił kolejny koncepcyjny model oparty o platformę MEB. Tym razem jest to terenowy elektryczny model ID.XTREME. Modyfikacje, które pozwoliły zwiększyć moc do 387 KM w połączeniu ze zwiększonymi prześwitem i rozstawem kół zapewniają ID. XTREME imponujące możliwości terenowe i przenoszą elektromobilność Volkswagena na wyższy poziom. Koncept opracowany w dziale rozwoju Volkswagena jest obecnie najmocniejszym modelem w rodzinie ID. Dzięki dużej mocy ID. XTREME przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy.

By auto miało lepsze własności terenowe, zwiększono prześwit o 30 mm, wykorzystano przy tym rozwiązania z pojazdów wyczynowych. Większy – o 40 mm – jest także rozstaw kół, co znacząco poprawia stabilność na nierównej nawierzchni. 18-calowe koła z terenowymi oponami mieszczą się z nadkolach dzięki poszerzeniom, które wykonano metodą druku 3D. Poszerzają one błotniki o 50 mm i sprawiają, że ID. XTREME wygląda bardziej agresywnie. Podwozie jest osłonięte płytami, wykonanymi z aluminium i chroni m.in. akumulator, umieszczony między osiami. Do jazdy z terenie dostosowano także przedni zderzak.

Elementem wyróżniającym ID. XTREME jest także wytrzymały bagażnik dachowy o strukturze plastra miodu – w ten sposób także w tym elemencie wykorzystano element charakterystyczny dla wszystkich modeli rodziny ID. Z przodu bagażnika dachowego umieszczono listwę świetlną LED, która skutecznie oświetla drogi i bezdroża.

We wnętrzu ID. XTREME dominuje wytrzymała tapicerka z szarej mikrofibry. Przednie, sportowe fotele mają w górnej części logo ID. XTREME, a wszystkie ozdobne szwy na siedzeniach pojazdu wykonano pomarańczową nicią. W tylnym rzędzie zrezygnowano ze środkowego siedzenie na rzecz przestronnego, składanego schowka. Wyprofilowane siedziska gwarantują pasażerom komfortową pozycję, nawet w terenie. Konsola środkowa między przednimi fotelami jest wyposażona w podłokietnik, co zwiększa komfort podróżowania i zapewnia dodatkowe miejsce na drobiazgi. Znany już z elementów na zewnątrz pomarańczowy kolor zastosowano także do elementów nawiewów i kierownicy. Deska rozdzielcza i boczki na drzwiach są pokryte tkaniną w kolorze czarnym. Wyświetlacz pośrodku deski rozdzielczej został specjalnie zmodyfikowany, by dopasować go do charakteru auta i wprowadza kierowcę w atmosferę przygód już podczas wsiadania. Znanym z aut terenowych elementem wnętrza ID. XTREME jest wskaźnik przechyłu. Szczególny nacisk konstruktorzy położyli na brzmienie ID. XTREME. Odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem Volkswagen Design specjalnie do tego konceptu i są emitowane na zewnątrz poprzez generator dźwięku w nadkolu.