Auto w Pracy

Slideshow Image


3,5-litrowy silnik V6 z doładowaniem  oferuje 375 KM przy 6700 obr/min  i 410 Nm (302 lbft) momentu obrotowego przy 5000 obr/min.

Samochód wyposażony jest  w 6-biegową sekwencyjną skrzynię XTRAC 6 obsługiwaną łopatkami na kierownicy.

Szczególnie dużą wagę przyłożono do stabilizacji toru jazdy. Generowana  siła  docisku  aerodynamiki samochodu  wyścigowego  380 wynosi fenomenalne 240 kg przy 170 mph. Wentylatory  z przodu nadwozia i tylny zderzak, mają zadanie zmniejszyć ciśnienie wokół kół i zwiększyć siły docisku.  Kratka zamontowana w tylnej części samochodu  kieruje powietrze przez komory silnika. Nowy przedni splitter
obniża ciśnienie pod Exige 380, natomiast tylny dyfuzor i większe  tylne skrzydło montowane do nadwozia pozwala modyfikować przepływ powietrza w tylnej części samochodu.

Na ultra lekkie kute felgi aluminiowe założono opony  Michelin Pilot Sport Cup. Standardowo (szersza 215/45 ZR17 z przodu, 265/35 ZR18 z tyłu. Za właściwe hamowanie odpowiadają  hamulce AP Racing z  cztero-tłoczkowymi zaciskami  i  dwuczęściową tarczę hamulcową.

Race 380 wykorzystuje poprawioną konfiguracji zawieszenia, wyposażoną  w 2-way adjustable Öhlins amortyzatory i regulowane przednie i tylne stabilizatory. To, wraz z kontrolą trakcji Lotus
System, w którym ilość poślizgu kół może być regulowana przez kierowcę z kabiny, pozwala dostosować właściwości jezdne pojazdu w zależności od sytuacji na drodze.

Exige Race 380 posiada zintegrowaną klatkę  lekkie siedzenia kierowcy FIA,  oraz uprzęż  sześcio-punktową. Zastosowano  również ultra-lekkie szyby boczne z poliwęglanu.


Exige Race 380 jest dostępny na zamówienie  w cenie £ 99.500 bez VAT.