Renault w pojazdach użytkowych oferuje szereg rozwiązań umożliwiających jazdę w różnych warunkach drogowych. W zależności od potrzeb można wybrać jeden z trzech poziomów uterenowienia pojazdu.
|
Extended Grip |
X-Track |
4x4 |
Sposoby użytkowania i rodzaj terenu |
Okazjonalne użytkowanie w trudnych warunkach drogowych |
Intensywne użytkowanie w trudnym terenie |
Intensywne użytkowanie w terenie bardzo trudnym / poza drogami utwardzonymi |
Pojazd |
Kangoo, Trafic Master |
Kangoo, Trafic Master |
Master z napędem tylnym (opcja blokady tylnego mechanizmu różnicowego) |
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów |
Napęd 4x2 |
Napęd 4x2 |
Napęd 4x4 |
Włączanie systemu
|
Ręczne na postoju lub w czasie jazdy |
Układ działa zawsze |
- Tryb 4x4: włączany na postoju lub w czasie jazdy |
Wyłączanie systemu
|
Wyłączanie systemu |
Układ działa zawsze |
- Tryb 4x4: wyłączany - Reduktor: wyłączanie na postoju |
Osłony podwozia |
W opcji w Kangoo |
Metalowe osłony pod silnikiem |
Metalowe osłony pod silnikiem i podwoziem |
Podwyższone zawieszenie
|
W opcji w Kangoo |
Podwyższone zawieszenieo około 30 mm (Kangoo, Trafic) i 40 mm (Master)
|
Podwyższone zawieszenie |
Opony |
Opony standardowe lub opony Mud & Snow jako opcja |
Opony Mud & Snow
|
Opony Mud & Snow |
Partner |
- |
Firma Poclain Véhicules |
Firma Oberaigner |
Dostępność
|
Dostępne od połowy 2013 r. w Kangoo,od połowy 2014 r. w Trafic’u i Masterze |
Dostępne w gamie Renault od września 2016 r. |
Dostępne od kwietnia 2016 r. |