Auto w Pracy

Slideshow Image

Grand Vitara to ciągle ten sam legendarny model Suzuki ze stałym napędem 4x4. Jej nowe oblicze jest teraz jeszcze bardziej dynamiczne i eleganckie. Harmonijnie łączy nadzwyczajne własności jezdne z niezawodnością i wszechstronnością. Podróżując Grand Vitarą, wszędzie przyciągasz uwagę piękną linią i twardym charakterem. To idealny samochód nie tylko do jazdy w terenie, ale również do codziennego poruszania się po mieście. Bądź pewien, gdziekolwiek leży cel podróży – zawsze do niego dotrzesz Grand Vitarą.

Grand Vitara jest dostępna w 2 silnikami benzynowymi: 1.6 oraz 2.4. Są one wyposażone w system zmiennych faz rozrządu VVT (Variable Valve Timing) regulujący czas otwarcia zaworów dolotowych, co zapewnia odpowiedni moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów silnika. Silnik 2.4 VVT oprócz systemu IMT (Intake Manifold Tuning) jest dodatkowo wyposażony w zespół przepustnic w układzie dolotowym, dzięki którym silnik szybciej się nagrzewa.

Niezawodny napęd
Grand Vitara radzi sobie świetnie w każdych warunkach: zarówno na drogach utwardzonych, jak i podczas jazdy off-road. Stały układ napędowy 4x4 oraz sprawdzona konstrukcja niezależnego zawieszenia zapewniają trakcję w każdym terenie.

4-zakresowy napęd 4x4

Układ napędowy 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym  stale przekazuje moc na cztery koła samochodu, zapewniając bardzo dobre własności jezdne bez względu na rodzaj nawierzchni. Umieszczony w środkowej konsoli przełącznik pozwala w szybki sposób wybierać pomiędzy czterema zakresami pracy: 4H, 4H Lock, 4L Lock oraz N. Aktywacja trybu N rozłącza układ napędowy umożliwiając np. bezproblemowe holowanie pojazdu.

* Wersja 3-drzwiowa 1.6 Comfort jest wyposażona w stały napęd 4x4 bez blokady międzyosiowego mechanizmu różnicowego i przełożenia redukcyjnego.

4H Lock
Tryb pracy 4H Lock włącza blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego. W tym zakresie siła napędowa jest równo rozdzielana na obie osie pojazdu gwarantując bezpieczne pokonywanie nawet głębokiego śniegu lub błota.

4H
Tryb pracy 4H jest idealny dla większości warunków drogowych. Zapewnia płynną i cichą jazdę po szosie i dużą sprawność na drogach nieutwardzonych.

L Lock
Tryb pracy 4L Lock dzięki przełożeniu skrzynki rozdzielczej zwiększonemu niemal dwukrotnie niż w trybie 4H Lock zapewnia wystarczającą siłę napędową, by wyjść z każdej sytuacji w najtrudniejszych warunkach.

Samonośne nadwozie z wbudowaną konstrukcją ramową zwiększa sztywność i wytrzymałość bez istotnego wpływu na ciężar samochodu. Jednolita struktura nośna minimalizuje powszechne w samochodach terenowych odgłosy pracy nadwozia. W pełni niezależne zawieszenie zapewnia doskonałe właściwości jezdne zarówno na szosie, jak i w terenie. Z punktu widzenia kierowcy i pasażerów najważniejsza jest swoboda wyboru celu podróży.

Silnik - benzynowy 2,4 VVT (wersja 5-drzwiowa)

Pojemność skokowa silnika [cm3] - 2393

Moc maksymalna [kW (KM) / obr./min] - 124 (169) / 6000

Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] - 227 / 3800

Długość całkowita [mm]

- 4300 (od zderzaka do zderzaka)

- 4500 (z pełną osłoną koła zapasowego)

Szerokość całkowita [mm] - 1810

Wysokość całkowita [mm] - 1695

Rozstaw osi [mm] - 2640

Prześwit podwozia [mm] - 200

Przestrzeń bagażowa - Tylne siedzenie w pozycji normalnej (wg VDA) [litry] - 398