Auto w Pracy

Slideshow Image

Podczas paryskiego salonu samochodowego zaprezentowana została nowa odsłona modelu VITARA. Jest to kolejny model samochodu z napędem na cztery koła.

 

1. Wygląd charakterystyczny dla SUV-ów marki Suzuki
Stylistyka nowej Vitary czerpie z tradycji SUV-ów Suzuki i interpretuje ją w nowoczesny i atrakcyjny sposób.

2. Poprawione osiągi dzięki układowi ALLGRIP oraz przemyślanej konstrukcji podwozia
Masywne felgi oraz duży prześwit zdradzają możliwości terenowe, natomiast układ napędowy ALLGRIP z czterema trybami jazdy pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i zapewnia znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie.

3. Możliwości personalizacji
Użytkownik chcący spersonalizować swój samochód ma do wyboru listę dodatkowego wyposażenia nadwozia i wnętrza, dzięki czemu może lepiej dostosować samochód do swojego gustu.

4. Nowoczesny system nawigacji oraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
Zestaw audio kompatybilny ze smartfonami pozwala również na dostęp do zaawansowanych funkcji nawigacyjnych (wyposażenie dostępne w wybranych wersjach modelu). System Radar Brake Support (dostępny w wybranych wersjach modelu) oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, wykorzystując radar do zapobiegania kolizjom lub łagodzenia ich skutków.

5. Niezwykła wydajność paliwowa
Nowe Suzuki Vitara spełnia współczesne oczekiwania dotyczące niskiego zużycia paliwa. Dzięki szerokiemu zastosowaniu stali o wysokiej odporności na rozciąganie, nadwozie pojazdu jest bardzo lekkie i odpowiednio sztywne. Dodatkową oszczędność paliwa uzyskuje się również poprzez zastosowanie nowej, sześciostopniowej przekładni automatycznej. Nowa Vitara z napędem na jedną oś oraz pięciostopniową manualną skrzynią biegów emituje zaledwie 123 g CO2 na kilometr.

Stylistyka nadwozia
Wysoko poprowadzone linie boczne oraz wyloty powietrza po bokach maski to stylistyczne nawiązanie do pierwszej generacji modelu Vitara. Uwagę zwracają wyraziście zarysowane przetłoczenia pod linią okien, rozciągające się na całej długości nadwozia i sugerujące mocny charakter pojazdu. Efektem poszukiwań najlepszych właściwości aerodynamicznych są optymalnie zaprojektowane i rozmieszczone otwory w zderzaku, przemyślana linia dachu, łagodnie opadająca ku tyłowi pojazdu, oraz opływowe kształty lusterek zewnętrznych i zderzaków, opracowane w oparciu o wyniki testów w tunelu aerodynamicznym. Reflektory LED nie tylko świetnie się prezentują, ale także pozwalają oszczędzić energię elektryczną.

Stylistyka wnętrza
Ciekawa stylistyka deski rozdzielczej oraz otoczenia lewarka zmiany biegów podkreśla charakter SUV-a. Okrągła tarcza zegara i kolisty kształt wlotów powietrza odzwierciedlają motywy wszechobecne w stylistyce modelu Grand Vitara, które nadają wnętrzu kabiny nowoczesny, dynamiczny wygląd.

Jednostki napędowe
Nowe Suzuki Vitara może napędzać benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra (kod M16) lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności (kod D16AA). Motor benzynowy wyróżnia się obniżonym tarciem wewnętrznym oraz niższą masą własną i osprzętu, co przekłada się na ponadprzeciętną wydajność paliwową oraz wysoką moc i moment obrotowy. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT), dzięki czemu dysponuje ona sporą mocą i odpowiednio wysokim momentem obrotowym, przy znacznym ograniczeniu poziomu emisji substancji szkodliwych oraz obniżeniu zapotrzebowania na paliwo. Poniżej przedstawiono podstawowe dane techniczne dotyczące osiągów obu jednostek napędowych:

 

  M16A D16AA
Moc maksymalna 120 KM przy 6000 obr./min. 120 KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr./min. 320 Nm przy 1750 obr./min.

Układ ALLGRIP z czterema trybami jazdy
Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze.

Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

  • AUTO

W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

  • SPORT

Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

  • SNOW

Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

  • LOCK

Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

System RBS (Radar Brake Support)
Przy pomocy radaru system RBS monitoruje drogę przed pojazdem i potrafi skutecznie pracować przy dużych prędkościach, po zmroku, podczas deszczu lub w innych niekorzystnych warunkach pogodowych. System zapobiega lub łagodzi skutki kolizji korzystając trzech funkcji:

Podstawowe dane techniczne
Długość całkowita: 4175 mm
Szerokość całkowita: 1775 mm
Wysokość całkowita: 1610 mm
Rozstaw osi: 2500 mm
Rozstaw kół:
Przód 1535 mm
Tył 1505 mm
Prześwit: 185 mm
Pojemność bagażnika: 375 litrów (wg VDA)
Ogumienie: 215/60R16 lub 215/55R17

1 Uwaga: Powyższe dane nie są homologowane i należy je traktować jako szacunkowe.