Po pierwsze, silnik - już samo uruchomienie auta ma znaczenie. Przy odpalaniu nie należy dodawać gazu, a przed ruszeniem najlepiej odczekać kilka sekund i pozwolić na rozgrzanie silnika.
Po drugie, ruszanie – „jedynki” należy używać tylko do ruszania. Bieg najlepiej zmienić po 2 sekundach lub po 6 metrach od rozpoczęcia jazdy.
Po trzecie, biegi – najlepiej je zmieniać pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. Trzeci bieg należy włączyć po osiągnięciu 30 km/h, czwarty - po osiągnięciu 40 km/h, a piąty - po przekroczeniu 50 km/h.
Po czwarte, prędkość – należy zachować stałe tempo jazdy tak długo, jak to możliwe, i unikać niepotrzebnego hamowania, przyspieszania lub zmiany biegów.
Po piąte, obserwacja – przy dojeżdżaniu do świateł, należy zdjąć nogę z gazu, nie zmieniając biegu. Najlepiej hamować łagodnie i redukować biegi tak późno, jak to tylko możliwe.
Po szóste, hamowanie – jeśli prędkość i miejsce na to pozwalają, samochód należy zatrzymać bez redukcji biegów.
Po siódme, stop – przy zatrzymywaniu się na dłużej niż 60 sekund należy wyłączyć silnik.