Auto w Pracy

Slideshow Image

Nazwa kompletnie nieznana, a historia tego modelu niezwykle ciekawa. W 1991 roku mechanik Toyoty w The Dalles w Oregonie wziął na warsztat Hiluxa 4x2 z 1978 roku, znanego w Stanach jako po prostu Toyota pickup, i zbudował na nim terenowego kampera. Modyfikacje trwały dwa lata, a kiedy auto było gotowe, jego twórca korzystał z niego rekreacyjnie do końca lat 90.

Twórca kampera zaczął od zmodyfikowania samego auta przy pomocy części z Toyoty pickup 4×4 z 1980 roku. W ten sposób samochód zyskał nową ramę, zawieszenie, przednią oś i silnik. Rzędowy, 4-cylindrowy motor 20R o pojemności 2,2 litra napędza tylną lub obie osie za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów G52 i dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej.

Samochód otrzymał zabudowę kamperową marki Chinook RV należącej do Trail Wagons. Była to rodzinna manufaktura krótkich serii wysokiej klasy samochodów rekreacyjnych, nazywanych niekiedy „samochodami sportowymi wśród kamperów”. Firma istniała do 2005 roku.

Do wnętrza kampera wchodzi się od tyłu po specjalnie zamontowanym stopniu przez otwierane na bok drzwi. W środku zamontowano moduł kuchenny ze zlewem ze stali nierdzewnej przykrywanym grubą deską do krojenia, z podświetlanymi szafkami na wymiar i dwupalnikową kuchenką na propan oraz wbudowaną kuchenką mikrofalową. Obok znajduje się jadalnia z chowanym stołem i narożną kanapą, która po rozłożeniu zamienia się w łóżko. Drugie rozkładane łóżko jest podwieszone pod sufitem kampera, podobnie jak dwa hamaki. Dach można podnieść na postoju o kilkadziesiąt centymetrów, a okna zasłonić robionymi na zamówienie roletami na zatrzaski.

W kabinie utrzymanej w beżowej tonacji zamontowano fotele kubełkowe Recaro z Toyoty Supry z 1985 roku, które zostały pokryte skórzaną tapicerką z wyszytym czerwonym logo Chinook. Dodano także nową kierownicę, konsolę centralną, CB radio i panel kontrolny nad głową oraz zmodyfikowano tablicę zegarów. Samochód zyskał także klimatyzację Nippondenso oraz cyfrowy kompas Wayfinder.

W ramach modyfikacji nadwozie zostało pokryte metalizowanym lakierem orzech włoski oraz otrzymało znaczki Chinook. Czarne stalowe koła 15″ z chromowanymi kołpakami otrzymały opony 31×10.5″ Wild Country Radial XTX Sport. Zawieszenie z przodu zostało podniesione o 3 cale, a z tyłu o 4 cale. Samochód zyskał także stabilizatory poprzeczne i tylne amortyzatory pneumatyczne.