Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Muzeum Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG rozpoczyna kolejny pełen wydarzeń sezon – samochody z muzealnej floty wyjadą na drogi różnych zakątków globu i wezmą udział w najbardziej prestiżowych imprezach klasycznych aut na świecie. W ramach „Jeżdżącego Muzeum” tylko w ubiegłym roku na międzynarodowej arenie zaprezentowało się ponad 280 pojazdów. W tym roku historyczne egzemplarze poza murami muzeum będzie można zobaczyć m.in. podczas wyścigów Targa Florio Classica na Sycylii i Ennstal Classic w Austrii oraz w rajdzie Top City Classic Rally w Chinach. Zaplanowano już kluczowe daty w kalendarzu ambasadorów marki na rok 2016.

Pierwszą z nich jest wyścig California Mille, trwający od 24 do 28 kwietnia. Jego trasa biegnie przez zróżnicowany krajobraz Kalifornii, bazując na przykładzie legendarnego, włoskiego wyścigu na dystansie 1000 mil – Mille Miglia. Producent sportowych samochodów z Zuffenhausen wysyła na Wschodnie Wybrzeże dwa egzemplarze modelu 356: w imprezie wystartują 356 Speedster 1500 z roku 1955 oraz 365 A coupé rocznik 1956.

Niedługo po tym Porsche będzie świętować na Sycylii – i to nie jedną, ale dwie wspaniałe rocznice. Na starcie 100. edycji Targa Florio, najstarszego wyścigu wytrzymałościowego organizowanego w Europie (obecnie: Targa Florio Classica), staną 356 Speedster 1600 S (rok modelowy 1958) oraz 911 Carrera 2.7 RS (z roku 1973). Równocześnie mija dokładnie 60 lat od pierwszego zwycięstwa Porsche w tym legendarnym maratonie – w 1956 roku wciąż jeszcze młodziutkiej zapewnił je Umberto Maglioli za kierownicą 550 A Spyder. By uczcić tę okazję, holenderski kierowca wyścigowy Gijs van Lennep, który triumfował w wyścigu po sycylijskich drogach w 1973 roku, poprowadzi jeden z biorących w nim niegdyś udział samochodów – 911 RSR. Targa Florio Classica rozpocznie się 5 maja w Palermo i potrwa 4 dni.


W tym roku Muzeum Porsche po raz pierwszy będzie uczestniczyć w Historycznym Grand Prix, odbywającym się w dniach 13-15 maja w Monako. W tej ekskluzywnej, wyścigowej imprezie startują wyłącznie historyczne bolidy Grand Prix. Dwa tygodnie wcześniej samochody Porsche rywalizujące niegdyś w Formule 1 (rok 1962) i Formule 2 (rok 1960) zaprezentują się podczas pokazów na ulicznym torze księstwa Monako.

W dniach 3-4 lipca klasyczne auta wyścigowe ze stajni Muzeum Porsche wystąpią w rajdzie Paul Pietsch Classic. Dla uczczenia 40. urodzin modeli z układem napędowym typu transaxle aktor Richy Müller poprowadzi drogami Schwarzwaldu rzadki egzemplarz 944 Turbo kabriolet z 1991 rok.

Od 27 do 30 lipca Muzeum Porsche będzie prezentować zabytkowe legendy podczas wyścigu Ennstal Classic, po raz trzeci z rzędu zdominowanym przez sportowe samochody z Zuffenhausen. Trzydniowa impreza - z górzystym prologiem, trasą wiodącą przez region Tauern i miejskim grand prix - to prawdziwe święto dla entuzjastów motoryzacji. Poza kilkoma egzemplarzami Porsche 356 (jeden z nich poprowadzi dr Wolfgang Porsche, Prezes Rady Nadzorczej Dr. Ing. h.c. Porsche AG) w wyścigu wezmą udział modele 911 2.0 Targa (rok modelowy 1967) oraz 550 Spyder (z roku 1957). Widzowie będą mogli zobaczyć też zwycięzcę Le Mans i mistrza DTM Hansa-Joachima Stucka, który usiądzie za kierownicą 356 Abarth rocznik 1961.

Dwa pochodzące ze zbiorów Muzeum Porsche modele z generacji transaxle zmierzą się w licznych próbach czasowych i wytrzymałościowych podczas tegorocznego rajdu Saxony Classic, odbywającego się w dniach 18-20 sierpnia. Zaledwie kilka dni później, 25 sierpnia, aktorzy Richy Müller i Siegfried Rauch wystartują klasycznymi samochodami Porsche w trzydniowym rajdzie aut zabytkowych z Hamburga do Berlina, odwiedzając najpiękniejsze zakątki północnych Niemiec.



Wyjazdowy sezon Muzeum Porsche kończy się udziałem w rajdzie Top City Classic Rally. Jego pierwsza część odbędzie się w dniach 17-20 września w okolicach Pekinu, a druga - organizowana od 24 do 27 września - przenosi się do Szanghaju.

Koncepcja „Jeżdżącego Muzeum” reprezentuje wyjątkowe podejście Porsche do pielęgnacji swojej historii i tradycji. Praktycznie wszystkie eksponaty muzealne są sprawne, a tym samym mogą spełniać swój pierwotny cel – czyli jeździć. Specjaliści z warsztatu przy Muzeum Porsche dbają o to, aby zarówno przed, jak i po każdej podróży ambasadorzy historii Porsche byli dobrze przygotowani i na każdej imprezie prezentowali najwyższą formę.