Auto w Pracy

Slideshow Image

 

1. NX 200t to pierwszy samochód Lexusa z turbodoładowanym silnikiem benzynowym – 2-litrowa, czterocylindrowa jednostka z nową, 6-stopniową przekładnią.

2. Stylistyka klamki zewnętrznej: bez widocznego otworu zamka - rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy na świecie w klamce samochodowej. 

3. Elektrycznie składana tylna kanapa:, dzielona w stosunku 40:60, sterowana przyciskami umieszczonymi na desce rozdzielczej oraz w bagażniku i po obu stronach kanapy.

4. Drewno Shimamoku: drewno poddane specjalnemu procesowi polerowania w celu uzyskania unikatowego, „stalowego” wykończenia, inspirowanego topowym modelem fortepianu koncertowego Yamaha. Wykończenie powierzchni instrumentu zapobiega odbijaniu się światła docierającego ze sceny, co mogłoby rozpraszać pianistę. Po raz pierwszy Lexus zastosował drewno Shimamoku w elementach stylizacyjnych wnętrza w modelu GS oraz jako wykończenie kierownicy w modelu LS.

5. Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna: umieszczona w konsoli centralnej, pozwala na ładowanie smartfonu, który wystarczy położyć w schowku ładowarki bez konieczności podłączania przewodu zasilającego.

6. Panoramiczny system wizyjny 360°: pozwala oglądać NX-a „z góry” i dokładnie sprawdzić otoczenie auta przed ruszeniem z miejsca. 

7. Zdalny sterownik Remote Touch Interface z touchpadem: umieszczony na konsoli środkowej, umożliwia łatwy dostęp do pomocniczych elementów sterowania, w sposób minimalnie angażujący uwagę kierowcy.

8. Zestaw nagłośnieniowy Premium Surround Sound System firmy Mark Levinson z układem Clari-Fi: światowy debiut w branży motoryzacyjnej. Specjalny układ analizuje i poprawia jakość dźwięku pochodzącego z plików cyfrowych o różnych formatach kompresji. 

9. Nowej generacji adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS) z zaworami elektromagnetycznymi: udoskonalony mechanizm regulacji siły tłumienia zapewnia obecnie 30 poziomów ustawienia w porównaniu do 9 możliwych poprzednio.

10. Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (PCS) w połączeniu z aktywnym tempomatem działającym w pełnym zakresie prędkości jazdy (ACC) wykrywa możliwość kolizji NX z przeszkodą znajdującą się przed samochodem. Jeśli układ oceni, że istnieje niebezpieczeństwo zderzenia, wówczas uruchamia hamowanie przedkolizyjne w celu uniknięcia zderzenia lub ograniczenia jego skutków, w sposób znaczący redukując prędkość auta.