Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Renault Espace, jeden z flagowych modeli marki, powraca jako duży crossover o płynnej linii i masywnej, eleganckiej sylwetce z doskonale doświetlonym, przestronnym i komfortowym wnętrzem.

Obszerny samochód o długości 4,85 m – w konfiguracji 5- lub 7-osobowej – i szerokości 1,87 m. Stosunkowo niewielka wysokość 1,68 m (o 63 mm mniej niż obecny Espace) i wysoki dolny pas nadwozia nadają mu wysmukły wygląd. Szeroki rozstaw osi 2,88 m (o 16 mm więcej niż w poprzednim Grand Espace) również przyczynia się do wrażenia dynamiki, a jednocześnie zapewnia dużo miejsca w środku. Doskonały współczynnik Cx wynoszący 0,30 SCx – 0,845 m2 stanowi potwierdzenie świetnej aerodynamiki płynnej linii nadwozia. Do tego panoramiczna przednia szyba o powierzchni 2,8 m2 zapewniająca doskonałą widoczność.

Obszerne wnętrze zaprojektowano tak aby do maksimum wykorzystać przestrzeń. Temu celowi cały system schowków. Na wprost pasażera znajduje się szuflada Renault Easy Life– taka jak ta, która zdobyła uznanie w modelu Renault Captur. Tradycyjny schowek w desce rozdzielczej zmienia się w praktyczną, pojemną (12 litrów) i estetyczną szufladę, łatwo dostępną również dla kierowcy. Jest wyposażona w elektryczny system otwierania – wystarczy jej dotknąć. Pomiędzy dwoma przednimi fotelami pod podłokietnikiem umieszczone są schowki o pojemności 7,4 litra. Na lewo od kierownicy znajduje się schowek o pojemności 0,3 litra. Natomiast z prawej strony skrzyni biegów umieszczono zamykany schowek o pojemności 0,5 litra. Pod żaluzjową przesłoną znajdziemy gniazda USB, minijack, czytnik kart SD i składany uchwyt na kubek. Pod konsolą wygospodarowano otwarty schowek o pojemności 1 litra z dwoma uchwytami na kubki. W dolnej części z tyłu środkowej konsoli znajduje się schowek o pojemności 2,5 litra przeznaczony dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie. Również w płaty drzwi wbudowano schowki – dwie kieszenie o pojemności 2,5 litra z przodu i 0,85 litra z tyłu – o strukturalnym wykończeniu. Bagażnik wersji 5-osobowej ma pojemność 680 dm3 (mierzoną do przesłony bagażnika), co jest pokaźną wielkością w segmencie crossoverów. W nowym Espace wszystkie drzwi działają w trybie hands free. Klapę bagażnika można otwierać za pomocą przycisku przy fotelu kierowcy, przy użyciu karty Hands Free bądź po naciśnięciu przycisku umieszczonego u dołu klapy bagażnika.

Nowy crossover Renault musiał zaoferować coś nowego, jeśli chodzi o możliwości zmiany konfiguracji wnętrza – to przecież pełnokrwisty Espace. Pojedyncze siedzenia znajdujące się w dwóch tylnych rzędach można obecnie schować w podłodze. Tu również rządzi kierowca – dzięki systemowi zmiany konfiguracji wnętrza One Touch* może złożyć wybrane lub wszystkie siedzenia 2. i 3. rzędu– wystarczy jedno kliknięcie i to niezależnie od ustawienia zagłówka. Zmiana ustawienia jest płynna i natychmiastowa oraz wyjątkowo prosta.

Dynamika, to lubią kierowcy. Oszczędność – to zaś fleet managerowie. Renault udało się połączyć obie te cechy. Energy dCi 160 EDC z technologią Twin Turbo: 1,6 l 160 KM i 380 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1750 obr./min. Ta wiodąca jednostka napędowa nowego crossovera Renault wyróżnia się elastycznością i szybkością reakcji. Zapewnia również bardzo dużą przyjemność prowadzenia dzięki dynamicznej i komfortowej, 6-stopniowej skrzyni biegów EDC z podwójnym sprzęgłem. Ponadto silnik Energy dCi 160 EDC zapewnia nowemu Espace’owi jeden z najkorzystniejszych na rynku stosunek mocy do zużycia paliwa.

Energy dCi 130: 1,6 l, 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1750 obr./min. Silnik ten jest oferowany z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Został specjalnie zaprojektowany dla klientów stawiających na pierwszym miejscu oszczędność w użytkowaniu i komfort, jak np. klientów flotowych.

Energy TCe 200 EDC: 1,6l, 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 2500 obr./min. Dla klientów preferujących silniki benzynowe, nowy Espace może być wyposażony w nowy silnik, nastawiony na dynamiczną jazdę. Silnik Energy TCe 200 to udoskonalona wersja silnika napędzającego Renault Clio R.S. W nowym Espace’u okazuje się wyjątkowo wydajny, umożliwiając dynamiczną jazdę. Dzięki nowej, 7-biegowej skrzyni biegów EDC z podwójnym sprzęgłem o krótkich przełożeniach, zapewnia on nowemu Espace’owi bardzo żywiołowe przyspieszenia

Z ciekawych rozwiązań wymienić trzeba opracowany przez Renault, innowacyjny układ jezdny 4Control® (4 koła skrętne) steruje skrętem tylnych kół pojazdu. Na drodze precyzja działania układu kierowniczego oraz stabilność nadwozia potęgują przyjemność prowadzenia przy pokonywaniu następujących po sobie zakrętów. W mieście układ jezdny 4Control zapewnia nieporównywalną zwrotność przy małych prędkościach. Przy parkowaniu równoległym lub podczas zawracania zdumiewająca zwrotność auta pozwala całkowicie zapomnieć o jego gabarytach. Dzięki układowi 4Control®, nowe Renault Espace może poszczycić się jednym z najmniejszych promieni zawracania w swojej klasie. W sytuacjach awaryjnych cztery koła skrętne zwiększają poczucie bezpieczeństwa dzięki odczuwalnym przez kierowcę bezzwłocznym reakcjom układu jezdnego. Renault jest jedynym producentem oferującym tego rodzaju system w crossoverze.

Do  Polskich salonach auto trafi maju 2015r