Auto w Pracy

Slideshow Image

 

XC90 otwiera także nowy rozdział stylizacji Volvo, w którym zaszło wiele zmian. Zmieniło się logo auta, wraz z charakterystyczną poprzeczką na atrapie chłodnicy. Reflektory otrzymały charakterystyczny kształt młota Thora. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku, utrzymano idealny porządek linii, łącząc luksus ze skandynawskim minimalizmem.

Projektując nowy model XC90 chcieliśmy, aby był on przestronny, aby każdy dobrze się w nim czuł oraz aby każdy detal tego auta pasował do jego luksusowego charakteru. Czytelna deska rozdzielcza, duży ekran dotykowy przypominający tablet, kryształowa gałka zmiany biegów dostarczona przez firmę Orrefors sprawiają, że wnętrze XC90 tworzy zupełnie nową jakość. Auto daje dostęp do wielu funkcji, ale nie przytłacza setkami przycisków. Jego wnętrze uspokaja – powiedział Thomas Ingenlath, odpowiedzialny za design aut Volvo.

Silny charakter

Volvo od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. Aż trudno wyobrazić sobie, że można opracować kolejne systemy z tego zakresu. Nowy model XC90 udowadnia, że jednak można. Jego konstruktorzy, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe, które będzie wyposażeniem standardowym. Po raz pierwszy na świecie zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Drugą rewolucją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym, szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach.

Naszym nadrzędnym celem nie jest udoskonalenie systemów wyłącznie po to, by osiągać lepsze wyniki w testach zderzeniowych. Naszym celem jest ochrona ludzkiego życia. Właśnie dlatego, do 2020 roku chcemy zredukować liczbę wypadków śmiertelnych w samochodach marki Volvo do zera. Wierzymy, że stworzyliśmy najbezpieczniejszego SUV-a na świecie-powiedział Dr. Peter Mertens odpowiedzialny za dział badawczo-rozwojowy Volvo Car Group.

Osiągi

W nowym modelu XC90 zastosowano wyłącznie silniki 4 cylindrowe. Mimo tego, jego osiągi są znacznie lepsze niż poprzedniej generacji tego auta, gdzie stosowano większe jednostki napędowe.

W XC90 znajdziemy silniki o mocy od 190 do 400 KM. Klienci mogą wybierać wersje przednionapędowe lub z napędem na cztery koła, auta benzynowe lub Diesle. Flagowa jednostka to hybrydowy model XC90 T8 Twin Engine. To auto ma łączną moc 400 KM mocy, emitując przy tym jedynie 59 g CO2/km. To najczystszy tak mocny SUV na rynku premium. Na rynkach, gdzie emisja CO2 ma dla klientów kluczowe znaczenie, jesteśmy poza zasięgiem konkurencji – powiedział Dr. Peter Mertens

W rozwoju odmiany XC90 Twin Engine T8 uczestniczyła firma Siemens. Historia hybrydowych samochodów marki Volvo sięga znacznie dalej. Pierwszy koncepcyjny hybrydowy samochód tej marki- model ECC został wyprodukowany w 1992 roku. W 2011 roku została natomiast przedstawiona hybryda typu plug-in – Volvo V60 PHEV. Istotną zmianą jest to, że w V60 silnik elektryczny współpracował z Dieslem. W hybrydowym XC90 T8 znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy.

Przemyślane rozwiązania

Płyta podłogowa i zawieszenie zostały od podstaw zbudowane z myślą o nowym Volvo XC90. Nic więc dziwnego, że ten model ma zupełnie inną charakterystykę prowadzenia niż pozostałe auta w ofercie. Auto świetnie sprawdzi się w mieście, na autostradzie, ale także poza utwardzonymi nawierzchniami.

Zespół projektujący zawieszenie dostał ode mnie trudne zadanie. Chciałem, aby każdy kierowca XC90 czuł się pewnie, bezpiecznie i spokojnie w każdych warunkach drogowych. Aby osiągnąć ten cel, zespół sięgnął po zawieszenie pneumatyczne, które zastąpiło klasyczne amortyzatory. Teraz każdy kierowca może dostroić charakterystykę zawieszenia i jego prześwit tak jak chce. Każdy, kto miał okazję przejechać się tym samochodem przekona się, że efekty naszej najlepiej poznać w praktyce – powiedział Dr. Peter Mertens

Intuicyjne wnętrze

Nowe XC90 przedstawia kompletnie nowe podejście do tematu ergonomii. Interfejs auta bazuje na dotykowym wyświetlaczu dającym wiele możliwości personalizacji. Znajdziemy tu także system Sensus ,który za pomocą dotykowego wyświetlacza, pokręteł czy też głosowego systemu kontroli oferuje możliwość współpracy w chmurze w wieloma aplikacjami i usługami. Całość wspomagana jest przez aplikację o nazwie Volvo On Call, pozwalającą na bezprzewodowy dostęp do podstawowych funkcji samochodu i sterowanie nimi za pomocą smartfona. Używając własnego telefonu możemy zdalnie włączyć ogrzewanie, sprawdzić lokalizację pojazdu albo przesłać punkty docelowe trasy bezpośredni do systemu nawigacyjnego auta.

Udało się nam stworzyć samochód klasy premium, który oferuje niespotykany dotąd poziom bezpieczeństwa, trwałości oraz możliwości dostosowania właściwości jezdnych, utrzymując przy tym fenomen skandynawskiego designu. Ale nowe XC90 to dopiero początek. W ciągu najbliższych czterech lat, zamierzamy wymienić wszystkie nasze modele, tak że XC90 stanie się najstarszym naszym autem – skomentował Håkan Samuelsson