Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Wygląda

Nowy cee’d GT Line proponuje nabywcy sportowy wygląd wyczynowej Kia cee’d GT/pro_cee’d GT w parze z uniwersalnością konwencjonalnej gamy modelowej cee’da. Kia cee’d GT Line dostępna będzie w trzech wersjach nadwoziowych – pięciodrzwiowy cee’d, trzydrzwiowy pro_cee’d oraz cee’d Sportswagon (kombi).

Karoseria GT Line w sposób dla siebie specyficzny rozwija „język designu” samochodu cee’d GT, wzbogacony o białe, ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej LED i pogłębiony kształt pasa przedniego – jako otoczenie dla markowego grille Kia w kształcie „tygrysiego nosa”. W części tylnej, zarówno cee’d hatchback jak i pro_cee’d otrzymały masywniejszy zderzak i podwójne końcówki wydechu, Kombi natomiast – wyróżnia się umieszczoną centralnie końcówką wydechu i subtelnym dyfuzorem. We wszystkich odmianach modelowych GT Line wzrok przyciągają „zapożyczone” z modelu GT boczne listwy ochronne nadwozia,  tylne światła zespolone LED (wyposażenie seryjne) oraz nowego wzoru 17-calowe felgi ze stopu lekkiego.

Wnętrze cee’da GT Line zyskało na sportowej aurze o wyższej jakości, inspirowanej przez wystrój kabiny turbodoładowanych modeli cee’d GT i pro_cee’d GT. W GT Line uwagę zwraca elegancka szaro-biało-czarna tapicerka wnętrza z szarymi przeszyciami i logo GT Line wraz z lakierowaną w czerni ‘fortepianowej’ skórzaną kierownicą – obok aluminiowych pedałów z wyczynowych wersji GT. Na desce rozdzielczej dominuje aluminiowy przycisk START/STOP silnika oraz konsola centralna w stylu GT. Porty USB/AUX otrzymały podświetlenie konturowe, a wloty powietrza i gniazda przycisków elektrycznej regulacji szyb – chromowane krawędzie wykończenia.

Nowy, trzycylindrowy ‘downsizingowy’ silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra.

Silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm. Wyposażeniem standardowym w wersji z sześciostopniową przekładnią manualną jest system oszczędnościowy Stop&Go, obniżający poziom emisji spalin w intensywnym ruchu miejskim.  

Nowa jednostka T-GDI jest autorskim dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a jej wyposażenie stanowi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcyjnie silnik, zintegrowany kolektor wydechowy. 

Silnik wysokoprężny o wyższej mocy

Zmodernizowany silnik diesla 1.6 CRDi. Moc w wersji przeznaczonej dla GT Line wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do   285 Nm.

Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

Dostępna w modelach GT Line napędzanych 133-konnym silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,6 litra, skrzynia DCT zdolna jest do przenoszenia momentu napędowego nawet 300 Nm.

Podobnie jak nowy 1,0-litrowy silnik T-GDI, skrzynia DCT jest autorskim dziełem centrum R&D Kia w Namyang powstałym z myślą o zużyciu paliwa także podczas bardziej dynamicznej jazdy w trybie manualnym – oraz wyższej kultury pracy i komfortu prowadzenia w trybie automatycznym.

Zaletą wyboru nowej skrzyni DCT w GT Line jest szybsza  zmiana przełożeń w stosunku do tradycyjnego automatu, a także niższe koszty eksploatacji pojazdu.

Kia cee’d GT Line dostępna będzie w europejskiej sieci sprzedaży Kia już od IV kwartału 2015 roku łącznie z unikalną na rynku 7-letnią/150.000-kilometrową gwarancją producenta.