Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Dacia podbiła rynek samochodami za rozsądną cenę. Rynek oczekiwał samochodu , który zaoferuje klientom współczesne rozwiązania bez drenażu kieszeni. W te oczekiwania wstrzeliła się Dacia. Prezentacja show-caru Dacia Spring Electric w marcu 2020 roku była zapowiedzią nadchodzącej rewolucji.  

Teraz przyszedł czas na prezentację Dacii Spring Electric w wersji produkcyjnej, wraz z dwoma unikatowymi wariantami na potrzeby nowych rodzajów mobilności: wersji przystosowanej do car sharingu oraz wersji dostawczej Cargo do bezemisyjnych dostaw „ostatniego kilometra”.

Wyrazista linia nadwozia została wzbogacona atrybutami przejętymi ze świata SUV-ów, takimi jak poszerzone nadkola, relingi dachowe, wzmocniona przednia część spodu nadwozia, tylna osłona podwozia i zwiększony prześwit (150 mm bez obciążenia). Dzięki szerokim tylnym nadkolom i wypukłej masce Dacia Spring stwarza wrażenie solidności. Sylwetka daje poczucie bezpieczeństwa i zapowiada wyjątkowo przestronne wnętrze. Spring Electric jest jednak prawdziwym autem miejskim ‒ wbrew pozorom, ma stosunkowo niewielkie wymiary: 3,73 m długości, 1,62 m szerokości (bez bocznych lusterek) i 1,51 m wysokości. Interesującym akcentem jest pakiet kolorystyczny, który obejmuje pomarańczowe obudowy bocznych lusterek, wykończenie relingów dachowych i obramowanie przednich świateł.

Spring ma kompaktowe wymiary pięciodrzwiowego auta miejskiego i dysponuje czterema pełnowymiarowymi miejscami. Dzięki znacznej odległości od siedzeń do dachu i promieniowi 100 mm na wysokości kolan, na tylnych siedzeniach mogą swobodnie podróżować nawet bardzo postawne osoby. Wrażenie przestronności ma też wpływ na ogólne poczucie komfortu we wnętrzu. Pasażerowie na przednich siedzeniach mają do dyspozycji schowki o pojemności 23,1 l, m.in. zamykany schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach i wnękę w środkowej konsoli. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą korzystać z kieszeni na tylnej stronie oparć przednich foteli.

Bagażnik oferuje 300 litrów pojemności (nie licząc umieszczonej pod podłogą wnęki na dostępne w opcji koło zapasowe). Dla zwiększenia możliwości zmiany aranżacji wnętrza tylna kanapa jest składana. Dzięki temu pojemność przestrzeni ładunkowej można zwiększyć do około 600 litrów.

Wyposażenie standardowe obejmuje w 100% elektryczne zmienne wspomaganie kierownicy, zdalny centralny zamek i cztery elektrycznie podnoszone szyby.

Aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi i zdejmować rąk z kierownicy, samochód wyposażono w cyfrowy wyświetlacz 3,5” umieszczony między zegarami oraz system poleceń głosowych Apple lub Google, aktywowany wciśnięciem przycisku na kierownicy.

W 100% elektryczny napęd o mocy 33 kW (44 KM) jest połączony z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 26,8 kWh. W technologii tej wykorzystano bogate know-how Grupy Renault.  Spring Electric oferuje liczne możliwości ładowania: z domowego gniazdka 220 V za pomocą dostępnego w standardzie przewodu, z Wallboxa (za pomocą przewodu dostępnego w opcji) lub z terminala DC (w opcji) . Zasięg auta wynosi 225 km w cyklu mieszanym WLTP i 295 km w cyklu WLTP City (cykl homologacyjny obejmujący wyłącznie miejską część cyklu homologacji). Gwarantuje możliwość wszechstronnych zastosowań w mieście i w obszarach podmiejskich.

Przeznaczona dla użytkowników biznesowych wersja Dacii Spring Electric Cargo ma bagażnik powiększony o strefę tylnych siedzeń, wykonaną z tworzywa wykładzinę pokrywającą podłogę i strefę nadkoli, cztery uchwyty do mocowania ładunku i ażurową przegrodę oddzielającą strefę ładunkową od przestrzeni pasażerskiej. Ta specjalna wersja ma strefę ładunkową o długości 1 033 mm, pojemności 800 litrów i ładowności 325 kg.

Jeżeli cena będzie w stylu Daci to rynek czeka rewolucja.