Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Dzięki ogromnej mocy benzynowego silnika 4.0 TFSI – 373 kW (507 KM) i dzięki momentowi obrotowemu rzędu 770 Nm, Audi SQ7 i SQ8 rozpędzają się niczym najwyższej mocy samochody sportowe. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,1 sekundy, a od 80 do 120 km/h – 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W zależności od wybranego wyposażenia, SQ7 spala od 12,0 do 12,1 litrów benzyny na 100 km.

Jednostka napędowa V8 biturbo jest bardzo zaawansowana technicznie. System odłączanych na życzenie cylindrów „cylinder on demand” (COD) czasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów podczas spokojnej jazdy, co wpływa na redukcję spalania. Dwie turbosprężarki typu twin-scroll redukują ciśnienie zwrotne i optymalizują wymianę gazów, co znacznie poprawia wypełnianie komór spalania. Turbosprężarki umieszone są pomiędzy rzędami cylindrów, w ich 90-stopniowym rozchyleniu. Takie ułożenie skutkuje krótkimi ścieżkami gazów oraz spontanicznymi reakcjami, nawet przy niskiej prędkości obrotowej. Dźwięk ośmiocylindrowego motoru jest modulowany przy pomocy specjalnych klap w układzie wydechowym. Aktywne mocowania silnika minimalizują przenoszenie drgań na karoserię samochodu, generując za pomocą cewek oscylacyjnych zmienne fazowo kontrimpulsy. Są one nakładane na drgania silnika i w znacznym stopniu je eliminują.

Moc silnika 4.0 TFSI przenoszona jest na drogę za pomocą ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic oraz stałego napędu na cztery koła quattro. Standardowo, zarówno w SQ7, jak i w SQ8, montuje się dwa sportowe podzespoły zawieszenia: sportowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia oraz układ czterech kół skrętnych. Podczas wolnej jazdy układ ten skręca tylne koła samochodu o 5 stopni w kierunku przeciwnym niż skręt kół przednich, co wydatnie zmniejsza promień skrętu i daje większą zwrotność. Przy prędkościach powyżej 60 km/h koła tylne skręcają delikatnie w tym samym kierunku co koła przednie, wpływając na stabilność podczas szybkiej jazdy i przy dynamicznych zmianach kierunku jazdy.

Audi SQ7 standardowo jeździ na 20-calowych kołach, opcjonalnie dostępne są koła 22-calowe. Audi SQ8 natomiast w standardzie ma koła 21-calowe, a opcjonalnie zamówić można koła 22- i 23-calowe.

Audi SQ7 i Audi SQ8 z nowym silnikiem 4.0 TFSI na europejskich rynkach pojawią się jesienią tego roku.