Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Avant w nomenklaturze Audi oznacza nadwozie typu kombi. Kombi kojarzy się z samochodem użytkowym, co w klasie wyższej raczej nie jest zaletą. „Avant” brzmi znacznie lepiej.

Audi oferuje teraz model A6 Avant – kombi klasy wyższej – w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma systemową moc 270 kW (367 KM) (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 2,1 – 1,9; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 18,1 – 17,6; łączna emisja CO2 w g/km: 48 – 44). Jego koncepcja napędu to połączenie zalet spalinowego silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym rzędu 370 Nm, z zaletami napędu silnikiem elektrycznym. Silnik elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Audi A6 Avant PHEV otrzymuje w ten sposób wydajny i stale dostępny napęd na cztery koła o wysokim stopniu przyczepności i dynamiki. Systemowy moment obrotowy rzędu 500 Nm osiąga swe maksimum przy 1250 obr./min.

Zasięg Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro wyłącznie na silniku elektrycznym to maksymalnie 51 km (wg norm WLTP). Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h – w trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna ograniczona jest do 135 km/h.

Koncepcja napędu w modelu Audi PHEV została zaprojektowana tak, by klienci mogli wykonywać większość codziennych operacji w trybie jazdy elektrycznej, a tym samym przy zerowej lokalnej emisji. Kierowca wybierać może między trzema trybami jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

W trybie „Hybrid” predyktywna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalnie długi czas jazdy na napędzie elektrycznym. Strategia tak steruje układem napędowym, że ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego można w całości pokonać wyłącznie w trybie elektrycznym - akumulator jest w razie potrzeby ładowany wcześniej przez silnik spalinowy. Predyktywny asystent wydajności zajmuje się tu dokładnym planowaniem tego etapu podróży.

W tym celu wykorzystuje dużą ilość informacji pozyskiwanych m.in. z systemu nawigacji, uwzględnia różne zdarzenia drogowe, styl jazdy kierowcy oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdu, kamery i radaru. Planuje zarządzanie napędami i decyduje o sposobie rekuperacji.

Nowe Audi A6 Avant dzięki płaskiej podłodze zachowuje wszystkie cechy praktycznego kombi. Bagażnik ma pojemność 405 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów.

W Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro o sportowym designie, standardowo znajdziemy zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby. Wszystko to nadaje autu wyjątkowo dynamicznego wyglądu. Reflektory przednie Matrix LED, sportowe fotele, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulców dopełniają gamy rozbudowanego wyposażenia standardowego.