Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Suzuki Ignis to jedyny na naszym rynku ultrakompaktowy SUV. Ten oryginalny samochód zadebiutował w 2016 roku. Teraz przyszła pora na odświeżenie oferty. Samochód delikatnie zmienił wygląd, w ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie, a pod maskę trafił zmodernizowany silnik z układem mild hybrid 12V SHVS. 

Nowy Ignis Hybrid zachowuje wszystkie cechy zapewniające jego wyjątkowość, oferując odświeżony wygląd, bogate wyposażenie i nowe technologie w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami i funkcjonalnością. Już podstawowa wersja wyposażenia Comfort Plus zawiera takie elementy, jak m.in.: układ mild hybrid 12V SHVS, reflektory LED (dla świateł mijania i świateł drogowych), przednie światła przeciwmgłowe, klimatyzacja czy radioodtwarzacz CD/MP3 z łącznością Bluetooth®.

Wygląd karoserii nawiązuje do dziedzictwa marki Suzuki poprzez takie akcenty, jak trzy charakterystyczne przetłoczenia na słupku C, czarne słupki A i B, elementy dekoracyjne błotników i pokrywy silnika. Ignis Hybrid łączy prostą konstrukcję bryły nadwozia z uroczą ekspresją, podkreślaną poprzez wyjątkowy kształt reflektorów i szerokich nadkoli, które nadają filigranowemu nadwoziu muskularny wygląd. Model po face-liftingu zachowuje wszystkie kultowe cechy, dodając nową osłonę chłodnicy, a także przednie i tylne zderzaki ze srebrnymi wstawkami o trapezoidalnym kształcie, które podkreślają charakter i wyjątkowość japońskiego SUV-a. Nowy Ignis Hybrid jest dostępny w jedenastu jednokolorowych i siedmiu dwukolorowych wariantach. W ofercie pojawiły się trzy zupełnie nowe lakiery - Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic oraz Tough Khaki Pearl Metallic.

Uzupełnieniem wyjątkowego stylu nadwozia jest futurystyczne wnętrze z szerokimi poziomymi liniami, które optycznie powiększają przestrzeń pasażerską. Miejski styl dodatkowo podkreślają elementy wnętrza polakierowane w nowych kolorach (granatowym lub srebrnym – w zależności od koloru nadwozia), a także zupełnie nowe akcenty kolorystyczne tapicerki. Deska rozdzielcza z nowo zaprojektowanym zestawem wskaźników wykorzystuje kontrastującą kolorystykę czerni i bieli.

Zmodernizowany  silnik 1.2 DUALJET o oznaczeniu K12D jest wyposażony w system podwójnych wtryskiwaczy, oferujący bardzo szybki czas reakcji i wysoką wydajność, co przekłada się na większą oszczędność paliwa. Oprócz tego silnik wyposażono w układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka. Zmniejszone zużycie paliwa to zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowojonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Nowy Ignis Hybrid jest teraz dostępny ze skrzynią CVT. Bezstopniowa przekładnia zapewnia wysoki komfort jazdy, doskonałą dynamikę i oszczędność paliwa.