Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Po premierze nowego Clio i nowego modelu Renault Captur w 2019 roku, koncern Renault przedstawia na Targach Motoryzacyjnych w Brukseli w 2020 roku międzynarodowe bestsellery w wersji z napędem hybrydowym oraz doładowywanej hybrydy, czyli nowe Clio E-TECH 140 KM i nowego Captura E-TECH Plug-in 160 KM.

Modułowy układ napędowy montowany we wszystkich modelach Renault z jednostkami hybrydowymi jest dostępny w jednym z dwóch wariantów: E-TECH w technologii „pełnej hybrydy” (HEV lub „full hybrid”) i E-TECH Plug-in (PHEV lub „doładowywany silnik hybrydowy”). Zastosowanie nowej technologii w obu modelach jest możliwe dzięki nowej modułowej platformie CMF-BM, zaprojektowanej z myślą o zelektryfikowanym napędzie, oraz wyjątkowo kompaktowym wymiarom nowego układu E-TECH, który może być bez problemu zamontowany w komorze silnika uniwersalnego samochodu, takiego jak nowe Clio.

Nowe Clio odzwierciedla nakreśloną przez Grupę Renault wizję mobilności przyszłości, z autonomicznymi, elektrycznymi i inteligentnymi samochodami. Nowe Clio jest także wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, które obecnie są dostępne na rynku ― m.in. EASY PILOT ― asystenta jazdy po autostradzie i w korkach. To rozwiązanie jest pierwszym krokiem w kierunku autonomicznej jazdy. Nowy model z ekranem o przekątnej 9,3” i nowym systemem Renault EASY CONNECT ma także bogatą ofertę funkcji multimedialnych. Hybrydowa jednostka montowana w nowym Clio E-TECH 140 KM zapewnia maksymalną wydajność, niezrównaną dynamikę jazdy i czas reakcji, co najlepiej ilustruje przyśpieszenie z 80 do 120 km/h w zaledwie 6,9 sekundy. Odzyskiwanie energii podczas hamowania (podobnie jak w samochodzie elektrycznym), duża pojemność akumulatora oraz wysoka sprawność zespołu napędowego E-TECH zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i energii. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim. W trybie elektrycznym nowe Clio może osiągnąć prędkość 70-75 km/h. Wszystkie elementy napędu hybrydowego ważą zaledwie 10 kg więcej niż silnik dCi 115.

 

Nowy Captur, bestseller sprzedaży w swoim segmencie wyposażony będzie w nową hybrydową jednostkę napędową E-TECH Plug-in. Dzięki silnikowi E-TECH Plug-in o mocy 160 KM i akumulatorowi trakcyjnemu o większej pojemności (9,8 kWh i 400 V) nowy Captur może przejechać w trybie elektrycznym 50 kilometrów z maksymalną prędkością 135 km/h w cyklu mieszanym (WLTP) oraz 65 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP City). Nowy Captur jest niezwykle wszechstronny: można nim jeździć na codziennych trasach przez tydzień bez potrzeby tankowania, a później wybrać się na weekend lub dłuższe wakacje, nie martwiąc się o poziom naładowania baterii. Aby maksymalnie zwiększyć zasięg w trybie elektrycznym, samochód musi być regularnie podłączany do ładowania. W innych warunkach jazdy nowa jednostka E-TECH Plug-in działa podobnie jak prosta (lub standardowa) pełna hybryda E-TECH i zapewnia kierowcy wszystkie związane z tym korzyści.

W nowym modelu Captur E-TECH Plug-in jest dostępny nowy tryb systemu MULTI-SENSE. Tryb „PURE” jest uruchamiany z poziomu ekranu ustawień lub po przyciśnięciu specjalnego przycisku. Aktywuje przejście do trybu elektrycznego, pod warunkiem, że akumulator jest wystarczająco naładowany. Dodatkowe funkcje systemu MULTI-SENSE są dostępne w trybie „SPORT”.

W określonych warunkach, jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, trzy silniki mogą współpracować ze sobą dzięki szeregowo-równoległej konstrukcji napędu. W takiej sytuacji samochód w pełni wykorzystuje potencjał zespołu napędowego, co jest szczególnie ważne podczas wyprzedzania.

Kolejna funkcja systemu MULTI-SENSE o nazwie „E-Save” ogranicza pracę silnika elektrycznego i korzysta z silnika spalinowego, aby nie obciążać akumulatora trakcyjnego (oszczędność energii o co najmniej 40%). Kierowca może jednak w każdej chwili przełączyć się na napęd elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta. Dzięki zwiększonej pojemności akumulatora, funkcji ciągłego odzyskiwania energii oraz dwóm silnikom elektrycznym nowy Captur optymalnie wykorzystuje największe atuty hybrydowego napędu E-TECH - rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, a zużycie paliwa zostało znacznie obniżone. Oczekuje się, że w cyklu mieszanym nowy Captur E-TECH Plug-In będzie zużywać 1,5 l/100 km i emitować 32 g CO2/km  (zgodnie z protokołem WLTP).