Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Charakterystyczny wygląd obu wersji modelu RS 5 jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. Teraz osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Dzięki takiemu wyglądowi, nawiązuje ona do stylistyki „większych braci” - RS 6 i RS 7. Otwory wentylacyjne nad grillem Singleframe przywodzą na myśl klasyczne Audi Sport quattro z 1984 roku. Nadkola, szersze teraz o 40 milimetrów, nadają RS 5 imponującego wyglądu. Opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem Audi posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały nowy, pięciokątny wygląd.

Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Pakiety stylistyczne w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu, nadają przodowi samochodu i strefom progów zindywidualizowanego wyglądu. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne. Do palety kolorów dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango. Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Sercem modelu RS 5 jest silnik 2,9 TFSI o mocy 331 kW (450 KM) i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1900 obr./min. Obie wersje modelowe od 0 do 100 km/h przyspieszają w 3,9 sekundy i na żądanie mogą rozpędzić się do 280 km/h.

Ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic, przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła quattro. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy nowych, teraz większych, aluminiowych manetek przy kierownicy.