Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Porsche kojarzy się ze sportowymi samochodami, obojętne z którego segmentu jest to model. Nic dziwnego, że najnowszy Macan ma jeszcze lepsze osiągi.

Nowy Macan GTS oferuje połączenie mocnego silnika, zorientowanego na osiągi podwozia, charakterystycznego designu oraz wzbogaconego wyposażenia. 2,9-litrowy silnik V6 biturbo osiąga moc 280 kW (380 KM) – to o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzednik. W połączeniu z przystosowaną na nowo dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowy Macan GTS może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, o 0,3 s szybciej niż wcześniej. Jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.

System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm. W połączeniu ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) nowy Macan GTS zachwyca zwinnością i responsywnością rasowego samochodu sportowego. Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o przyjemność z jazdy nowym Porsche Macan GTS także w dziedzinie akustyki. Sedno wrażeń dźwiękowych stanowi silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia szczególnie bezpośrednią reakcję na zmianę obciążenia. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. Najbardziej sportowy wariant Porsche Macana zużywa 9,6 l paliwa na 100 km (cykl NEDC1).

Nowy Macan GTS wyróżnia się także wyglądem. Charakterystyczny wygląd nadaje mu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz efektownymi osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym. Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus. Wysokie osiągi optycznie podkreślają obniżone o 15 mm podwozie, 20-calowe obręcze RS Spyder Design w kolorze czarnym, z satynowym połyskiem, a także czerwone zaciski hamulcowe oraz listwy ozdobne w kolorze czarnym, z błyszczącym wykończeniem. Motyw czarnych akcentów pojawia się również z tyłu: kolor ten mają dyfuzor oraz końcówki standardowego sportowego układu wydechowego.

Sportowe fotele dostępne wyłącznie dla wariantu GTS i wysokiej jakości okładziny

Wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara® na środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach w konsoli środkowej oraz na panelach drzwi, a także szczotkowane aluminium pozwalają również dostrzec i poczuć sportowo-elegancką charakterystykę Porsche Macan GTS także w jego wnętrzu. Standardem jest tu wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają stabilne podparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wśród licznych opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary® i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE® Surround Sound System oraz nowy schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Na życzenie bezpieczeństwo i komfort zwiększają adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.

Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 000 PLN z VAT.