Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Kia opublikowała raport dotyczący stanu elektromobilności w Europie. Materiał powstał w oparciu o doświadczenia trwającej dziesięć dni podróży przez Niemcy, Holandię, Danię, Szwecję i Norwegie.

Warto zapoznać się z tym opracowaniem

Zainstaluj w domu ładowarkę

Raport wykazał, że konsumenci łatwiej mogą przejść z użytkowania samochodów zasilanych paliwami kopalnymi na auta zasilane energią elektryczną, jeśli zainstalują w domu ładowarkę. Często są one oferowane z dopłatą lub dostępne w atrakcyjnej cenie przy zakupie samochodu. Domowe ładowarki umożliwiają rozpoczęcie codziennej podróży z maksymalnie naładowanym akumulatorem – to luksus, na który kierowcy korzystający z samochodów z silnikiem spalinowym nie mogą sobie pozwolić. Na przykład, właściciele e-Niro codziennie mogą wyruszyć z domu mając do dyspozycji zasięg 455 km, który oferuje elektryczny crossover marki Kia (w cyklu mieszanym WLTP). To znacznie więcej niż większość kierowców przejeżdża w ciągu jednego dnia. Raport wykazał, że podczas przeciętnej trasy zużycie energii wynosi jedynie około 4 kWh, a akumulator e-Niro ma pojemność 64 kWh.

Zmień nawyki dotyczące „tankowania”

Badanie przeprowadzone przez Kia i World Shopper wykazały zmianę nawyków „tankowania” samochodów elektrycznych w kierunku częstszego ładowania akumulatora w domu lub w biurze. Wiele osób dopasowało również korzystanie z aut elektrycznych do codziennego życia. W Norwegii, na przykład, wielu kierowców ładuje akumulator samochodu elektrycznego w czasie pobytu w restauracji, wizyty w kawiarni lub podczas treningu w klubie fitness.

Rozpowszechnianie stacji ładowania z szybkimi ładowarkami na parkingach przy głównych trasach umożliwia kierowcom doładowanie akumulatora samochodu elektrycznego w ciągu zaledwie 30 minut, które wystarcza na tydzień jazdy po mieście. Na przykład, czas ładowania akumulatora o pojemności 50 kWh do 80% za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 175 kW wynosi tylko od 15 do 30 minut.

Ważne są doświadczenia innych

W trakcie gromadzenia danych do raportu specjaliści z Kia odkryli, że ​​jednym z najłatwiejszych sposobów na przezwyciężenie obaw związanych z eksploatacją samochodów elektrycznych są pozytywne doświadczenia innych użytkowników, na przykład przyjaciół czy osób z rodziny. Dzięki takim autom jak e-Niro, które umożliwiają bezemisyjne pokonywanie dużych odległości, wielu kierowców do samochodów elektrycznych przekonują informacje o dodatkowych korzyściach, takich jak niższe koszty eksploatacji, niższe koszty przeglądów i niższe podatki. Opinie zadowolonych użytkowników są głównym powodem, dla którego wiele osób już przesiadło się z samochodów z silnikiem spalinowym na auta zasilane energią elektryczną. Duży zasięg samochodów elektrycznych nowej generacji sprawia, że ​​naprawdę stają się one realnym wyborem dla wielu kierowców.

e-Niro – pierwszy elektryczny crossover Kii – na jednym ładowaniu akumulatora oferuje zasięg na trasie do 455 kilometrów i do 615 kilometrów w mieście. Nowa Kia e-Niro, dostępna w sprzedaży na wybranych europejskich rynkach, oferuje większy zasięg niż wiele samochodów z silnikiem benzynowym i większość najczęściej kupowanych aut elektrycznych (a nawet tych znacznie droższych). Unikalne połączenie stylu i funkcjonalności uzupełnia 7-letnia gwarancja producenta lub do przebiegu 150 000 km, która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.

Kia e-Niro jest dostępna z litowo-jonowym akumulatorem o pojemności, do wyboru, 64 kWh i 39,2 kWh, który na jednym ładowaniu do pełna zapewnia bezemisyjny zasięg do 289 km. Po podłączeniu do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW ładowanie akumulatora o pojemności 64 kWh z 20% do 80% zajmuje w e-Niro tylko 42 minuty.

 

e-Niro uzupełnia gamę, która już składa się z Niro hybrydowego i hybrydowego typu plug-in. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2016 roku hybrydowe wersje Kia Niro znalazły na świecie ponad 250 000 nabywców. 90 000 egzemplarzy hybrydowego crossovera jeździ po drogach w Europie.

Do polskich salonów e-Niro trafi w pierwszym kwartale 2020 roku.