Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Pięciodrzwiowe coupe Audi RS 7 Sportback w najnowszym wydaniu trafi do klientów jeszcze w tym roku. Nowe Audi RS 7 Sportback jest zawieszone nisko. Poszerzone nadkola podkreślają sportowy charakter tego wysokiej klasy modelu zbudowanego przez Audi Sport. Szerokość pojazdu to nie iluzja optyczna — przy przednich błotnikach wynosi 1950 mm, a dalej miarę trzeba rozciągnąć o dodatkowe 40 mm. Nowe RS 7 Sportback ma podobne do coupé linie modelu bazowego - ale tylko w czterech obszarach: na masce, dachu, przednich drzwiach i na tylnej klapie. Specyficzna dla RS stylistyka zewnętrzna nadaje temu Gran Turismo o długości 5009 mm całkowicie odmiennego charakteru. Jedną z cech definiujących wygląd RS 7 Sportback z tyłu, jest zakrzywiona tylna krawędź oraz pasmo świetlne łączące ze sobą tylne światła. Przy prędkości 100 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler. Układ wydechowy RS — z dużymi, owalnymi, chromowanymi rurami wydechowymi po obu stronach — zamontowano pod charakterystycznym dla aut typu RS zderzakiem z  dyfuzorem i elementami stylistycznymi błyszczącymi czernią. Nowe RS 7 Sportback standardowo posiada reflektory diodowe. Opcjonalne laserowe reflektory z ciemnymi obwódkami oraz tylne światła LED są wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy i w  charakterystyczną dla modeli RS sekwencję działania podczas zamykania i otwierania pojazdu.

Prostota w połączeniu ze sportowymi akcentami - to kluczowe założenia stylistyki wnętrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podobnie jak na zewnątrz, i tutaj stylistyka łączy naprężone, muskularne powierzchnie z jasno zdefiniowanymi konturami. Jest mnóstwo miejsca dla kierowcy i pasażera, a architektura płynnie przechodzi w futurystyczny interfejs użytkownika. Górny wyświetlacz MMI touch response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposób, że praktycznie nie można dostrzec, w którym miejscu kończy się wyświetlacz, a zaczyna się jego otoczenie. Kierowca może używać górnego wyświetlacza RS do wywołania informacji na temat temperatur podzespołów układu napędowego, maksymalnych przeciążeń oraz informacji o ciśnieniu i temperaturze opon.

Specjalne ekrany RS na Audi virtual cockpit dostarczają użytkownikowi informacji o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym, wydajności, temperaturze oleju, ciśnieniu doładowania, międzyczasach, przyspieszeniu i przeciążeniach. Po osiągnięciu limitu obrotów, sygnał wizualny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Na opcjonalnym wyświetlaczu head-up display emitowane są również grafiki charakterystyczne dla modeli RS. W wersji standardowej dostępne są fotele sportowe obite czarną skórą Pearlnappa z przeszyciami w kształcie rombów i z wytłoczonym na oparciu fotela logo RS. Jeszcze bardziej sportowa opcja to fotele RS sport pokryte perforowaną skórą Valcona z przeszyciami we wzorze plastra miodu i z wytłoczonym logo RS. Perforacja skóry po raz pierwszy daje możliwość zamontowania w fotelach funkcji wentylacji.

Nowe Audi RS 7 Sportback oferuje teraz wiele funkcji dodatkowych, niedostępnych w poprzednim modelu. Po raz pierwszy np. to pięciodrzwiowe Gran Turismo występuje teraz w wersji z trzyosobową kanapą z tyłu. Oczywiście nadal dostępna jest czteroosobowa wersja sportowa z dwoma miejscami siedzącymi z tyłu. Bagażnik mieści standardowo 535 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji podstawowej klapa tylna jest otwierana i zamykana elektrycznie. W połączeniu z opcjonalnym komfortowym kluczykiem może być obsługiwana ruchem stopy.

Jednostka napędowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 441 kW (600 KM) mocy i w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min rozwija moment obrotowy rzędu 800 Nm. Ten wysoce wydajny Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus.