Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Renault Clio zadebiutował w 1990 roku i jest to najlepiej sprzedający się model tej marki. 15 milionów sprzedanych egzemplarzy uzasadnia stwierdzenie iż Clio stało się ikoną motoryzacji. Każdy model, aby utrzymać swoją pozycję na rynku potrzebuje rozwijać się zgodnie z rynkowymi trendami. Tak samo jest z Clio, właśnie przyszła pora na prezentację piątej generacji modelu.

Zachowując charakterystyczną smukłą linię nadwozia, najnowszy model jest bardziej wyrazisty i rasowy. Opływowy kształt podkreślają przetłoczenia na masce. Poniżej znajduje się większy grill oraz na nowo zaprojektowany zderzak, w którym centralnie umieszczono obszerny wlot powietrza, gwarantujący optymalne chłodzenie silnika. Pomimo że Nowe Clio jest o 12 mm krótsze niż jego poprzednik (długość 4050 mm, szerokość 1798 mm), ma bardziej przestronne wnętrze. Nadwozie obniżono o 8 mm (wysokość 1440 mm), a tylny spojler nawet o 48 mm, aby uzyskać lepsze właściwości aerodynamiczne i podkreślić atletyczną sylwetkę. Dynamiczny charakter nowego modelu podkreślają także 17-calowe obręcze kół (w zależności od wersji). Antena w kształcie płetwy rekina, reflektory w technologii Full LED, idealnie spasowana klapa bagażnika i chromowane obramowania szyb bocznych.

Wnętrze samochodu wprowadza nas w nowy wymiar jakości postrzeganej dzięki zastosowaniu wysokiej klasy materiałów, miękkiemu obiciu deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i obramowania konsoli środkowej, a także dbałości o każdy szczegół wykończenia. Bardziej kompaktowa stylistyka zapewnia więcej przestrzeni i pozwala zintegrować większą liczbę systemów pokładowych. Innowacyjny „Smart Cockpit” Nowego Clio powstał z myślą o wygodzie kierowcy. W kształcie fali, dodatkowo potęguje wrażenie szerokości kabiny. Najważniejszym elementem rewolucyjnego „Smart Cockpitu” jest ekran multimedialny o przekątnej 9,3 cala (o powierzchni dwa razy większej niż wersja 7-calowa), największy jaki dotychczas pojawił się w samochodzie marki Renault. Pionowy i lekko wklęsły tablet, inspirowany rozwiązaniem wykorzystanym w modelu Espace, optycznie powiększa deskę rozdzielczą i nadaje wnętrzu bardziej nowoczesny wygląd oraz poprawia czytelność ekranu. Ekran z nowym systemem EASY LINK, zwrócony w stronę kierowcy, integruje wszystkie multimedia, nawigację i serwisy informacyjno-rozrywkowe, a także system MULTI-SENSE, które charakteryzuje niezwykła łatwość obsługi.

Nowe Clio zostało po raz pierwszy wyposażone w cyfrowy ekran, który zastępuje tradycyjne zegary analogowe. Technologia ta pochodzi z segmentów klasy wyższej.

Nowe Renault Clio dysponuje pełną ofertą całkowicie nowych w tym modelu silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 65 do 130 KM. Nowe Renault Clio od 2020 roku będzie dostępne z napędem „full hybride” E-TECH. To wyjątkowa premiera Grupy Renault, która wykorzystała swoje bogate know-how europejskiego lidera w dziedzinie elektromobilności, aby zaoferować klientom unikatowe doświadczenie jazdy Nowym Clio z napędem hybrydowym. Do napędu zastosowany będzie silnik benzynowy 1,6 l nowej generacji. Pozostałymi elementami napędu są dwa silniki elektryczne, innowacyjna wielotrybowa skrzynia biegów i akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh.

Renault Sport wprowadza w Nowym Clio wersję R.S. Line, która zastąpi dzisiejsze pakiety GT Line. Clio w wersji R.S. Line zyskuje bardziej sportową stylistykę nadwozia oraz wnętrza, by spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą, by ich samochód wyróżniał się dynamicznym designem. Widać również wyraźne pokrewieństwo R.S. Line z wyczynowymi modelami R.S. Te dwie litery są synonimami autentycznie sportowych aut. W nowej wersji pojawiają się wszystkie elementy charakterystyczne dla stylu Renault Sport, zarówno we wnętrzu, jak i na nadwoziu Clio. Na zewnątrz zauważymy listwę F1, która stanowi znak rozpoznawczy modeli R.S. Wyróżnia się również grillem o konstrukcji plastra miodu, specjalnymi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich i atletycznym tyłem.

We wnętrzu znajdziemy również wiele elementów charakterystycznych dla R.S. – sportowe fotele, wstawki przypominające karbon, sportową kierownicę pokrytą perforowaną skórą z logo R.S., aluminiowe pedały czy czarną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i lamówkami.