Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

PEUGEOT prezentuje nowego SUV-a 2008 z trzema różnymi rodzajami napędu do wyboru: elektrycznym, benzynowym i wysokoprężnym.

Nowy SUV PEUGEOT 2008 charakteryzuje się atletycznym stylem, który wyróżnia go na tle innych. To samochód na miarę ambicji projektantów, który zapisze nową kartę w historii SUV-ów PEUGEOT. Doskonale wpisuje się w styl obecnej gamy marki, a jednocześnie ma własną osobowość. Wyważone linie i ogólne proporcje nadwozia są typowe dla SUV-a, z cofniętą przednią szybą i poziomą maską. Muskularne nadwozie z mocno zarysowanymi nadkolami budzi poczucie stabilności i bezpieczeństwa.

W nowym SUV-ie zobaczymy również jak zawsze pełne ekspresji charakterystyczne trzy pazury świateł LED w nowym wydaniu. Świecące w dzień i w nocy diody znajdą się w wyposażeniu wszystkich wersji, jeśli chodzi o tylne światła. W przednich reflektorach będą dostępne w wyższych wersjach. W zależności od rynku reflektory w technologii LED mogą być dostępne we wszystkich poziomach wykończenia.

Duża ilość miejsca na tylnych siedzeniach (rekord nowej platformy CMP) sprawia, że nowy SUV PEUGEOT 2008 jest wyjątkowo wszechstronny. Długość nadwozia 4,30 m i rozstaw osi 2,60 m umożliwiły również wygospodarowanie bagażnika o komfortowej pojemności 434 l (zgodnie z normą VDA 210), i to niezależnie od silnika, nawet w wersji z napędem w 100% elektrycznym! Podłoga bagażnika, którą można ustawić w dwóch położeniach (w zależności od wersji), po złożeniu tylnej kanapy tworzy niemal całkowicie płaską powierzchnię i zwiększa możliwości konfiguracji wnętrza.

Liczne schowki, w tym niektóre wygospodarowane w zupełnie nowych miejscach, zapewniają przestrzeń na wszystkie potrzebne na co dzień drobiazgi. Oprócz tradycyjnych kieszeni w drzwiach i schowka w desce rozdzielczej użytkownicy mogą korzystać z pojemnego schowka pod środkowym podłokietnikiem z przodu i drugiego, umieszczonego przed dźwignią zmiany biegów. W dolnej części środkowego panelu znalazło się także miejsce na dyskretny schowek. Pełni rolę bardzo praktycznej indukcyjnej ładowarki, a po jego otwarciu można w pokrywie umieścić telefon.

Pierwszy elektryczny SUV PEUGEOT otwiera przed nami świat nowych doznań. Wersja w 100% elektryczna zapewnia kierowcy doskonale dynamiczną jazdę w ciszy i bez drgań. Oprócz przyjemności zapewnia swobodę poruszania się w mieście, nawet w tzw. zielonych strefach o ograniczonym ruchu samochodowym. Silnik o natychmiast osiąganej mocy 100 kW (136 KM) oraz momencie obrotowym 260 Nm zapewnia dużą przyjemność w codziennym użytkowaniu w każdej sytuacji. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności 50kWh zapewnia zasięg do 310 km zgodnie z nowym protokołem WLTP. Ma 8-letnią gwarancję lub do przebiegu 160 tys. km na 70% pojemności ładowania.

Nowy model może być wyposażony w tradycyjny zespół napędowy. Oferta silników benzynowych wykorzystuje 3-cylindrowy blok o pojemności 1,2 l, zgodny z normą Euro 6d:

- PureTech 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;

- PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8;

- PureTech 155 KM S&S z automatyczną skrzynią EAT8 (wyłącznie w wersji GT).

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,5 l (zgodną z normą Euro 6d-temp w momencie debiutu rynkowego) w dwóch wersjach mocy:

- BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,

- BlueHDi 130 KM S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.