Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

KIA Stinger to model który zmienia postrzeganie koreańskiej marki. Do czasu pojawienia się tego modelu, pojazdy tej marki nie budziły wielkich emocji wśród fanów motoryzacji. Debiut Stingera to zmienił. W ekspresowym tempie Stinger nie tylko zasłużył na miano konkurenta samochodów sportowych „made in Germany”, ale również zapracował na poprawę wizerunku marki Kia. „Stinger ma znacznie większy potencjał niż wiele osób przypuszcza. Kia Motors tylko w Polsce zebrała na ten model ponad 1000 zamówień.

Kia Motors America – podczas trwającego właśnie Salonu Samochodowego w Nowym Jorku – ogłosiła, że powstanie wersja limitowana pierwszego Gran Turismo w historii koreańskiej marki – Stinger GTS. Plan zakłada wyprodukowanie jedynie 800 egzemplarzy. Stinger GTS bazuje na topowej odmianie GT, napędzanej przez 3,3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 365 KM. Auto będzie oferowane, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Limitowaną wersję będzie można łatwo rozpoznać na ulicy po zarezerwowanym dla niej pomarańczowym kolorze, oraz po elementach z włókna węglowego , między innymi osłoną chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa i obudowami lusterek. Na pokrywie bagażnika znajdują się logo GTS i centralnie umieszczony napis Stinger. Kierownica i centralny podłokietnik są pokryte Alcantarą, podsufitkę wykonano z zamszu.  

Interesującą informacją dla pasjonatów jest to, iż system D-AWD działa tak, aby jednocześnie zapewnić Stingerowi GTS maksymalną trakcję i ułatwić kierowcy jazdę poślizgiem, jak w wypadku tylnonapędowego Stingera GT. Seryjne wyposażenie Stingera GTS obejmuje między innymi: 

•             tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który został zaprojektowany tak, aby zwiększyć trakcję i równomiernie rozdzielić moment obrotowy między tylne koła, gdy nastąpi poślizg jednego z nich

•             system wyboru trybu jazdy z programami, które mają wpływ na zmianę podziału momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi (tryb „komfort” – 60% momentu obrotowego trafia do kół tylnej osi, tryb „sport” – 80% momentu obrotowego jest dostarczane do tylnych kół, tryb „drift” – do 100% momentu obrotowego może zostać skierowane do kół tylnej osi, w tym trybie skrzynia biegów automatycznie nie zmienia przełożeń na wyższe po osiągnięciu przez silnik maksymalnych obrotów).

Niezależnie od rodzaju układu przeniesienia napędu Stinger GTS jest napędzany 3,3-litrowym silnikiem V6 twin turbo o mocy 365 KM, który współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną.