Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Jedną z głównych cech odróżniających Lexusa RC F Track Edition od standardowej odmiany modelu jest dużo niższa masa. Inżynierom udało się odchudzić auto i to niemało, bo około 80 kilogramów.  Udało się to dzięki zastosowaniu tytanowego wydechu i wielu elementów z karbonu. 

Wspominając o kuracji odchudzającej, jaka dotknęła coupé Lexusa, nie sposób nie wspomnieć o lekkich kołach i węglowo-ceramicznych tarczach hamulcowych. Ich zastosowanie sprawiło, że auto ma mniejszą masę nieresorowaną, a to z kolei poprawia komfort jazdy i osiągi. „Koła RC F Track Edition zostały stworzone specjalnie dla tego modelu. To obręcze BSS z kutego aluminium, które powstają w Japonii. Chociaż BBS jest niemiecką firmą, swoje wyczynowe, kute felgi produkuje właśnie w ojczyźnie Lexusa. Wszystkie Lexusy RC F otrzymały również ogumienie opracowane przez Lexusa i firmę Michelin. Opony we wszystkich RC F-ach zostały stworzone specjalnie dla tego modelu. Celem było stworzenie wszechstronnego ogumienia, które zapewni przyczepność i przewidywalność w każdych warunkach, tak na torze, jak i na drodze i przy okazji nie będzie się zbyt szybko zużywało.

Lexus RC F Track Edition zwraca również uwagę muskularnym nadwoziem. Ale nie chodzi tutaj jedynie o wygląd. Nieznaczne zmiany, jakie wprowadzono w Lexusie RC F w ostatnim roku zakończyły się w rzeczywistości sporymi modyfikacjami dotyczącymi aerodynamiki, a przede wszystkim przepływu powietrza wokół auta. Zredukowano jego opór i poprawiono docisk z przodu i z tyłu samochodu. Ten proces był dalej kontynuowany właśnie w wersji Track Edition. Przy pracach nad autem wykorzystano tunel aerodynamiczny, który znajduje się w Toyota City w Japonii.

Na właściwości aerodynamiczne wersji Track Edition bardzo ciężko pracuje spore tylne skrzydło. I daje o 26 kg dodatkowego docisku aerodynamicznego więcej, niż aktywny tylny spojler standardowej odmiany RC F.

Już sama nazwa i wygląd Lexusa RC F Track Edition sugerują, że jest to auto, które ma sprawdzić się na torze wyścigowym. Jak zapewnia Lexus auto równie dobrze ma sprawdzać się podczas codziennej jazdy. Sprzedaż wersji Track Edition będzie stanowiła tylko ułamek ogólnej sprzedaży modelu RC F w Europie.