Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

W zakładach BMW Group w Dingolfing rozpoczęła się produkcja nowego BMW serii 7 Limuzyna. 

Od momentu rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji tego modelu w 1977 r. w Dingolfing powstało ponad 1,9 miliona samochodów BMW serii 7. Od samego początku globalny rynek miał kluczowe znaczenie dla sukcesu tej luksusowej limuzyny. BMW serii 7 jest z bez wątpienia najczęściej eksportowanym modelem z zakładów w Dingolfing. W ubiegłym roku ponad 90 procent wszystkich wyprodukowanych pojazdów trafiło za granicę. Szczególne ważnym rynkiem zbytu dla tego modelu są Chiny: w 2018 r. 44% wyprodukowanych egzemplarzy trafiło do klientów w Chinach.

Zmodyfikowany pas przedni i tylny nadają nowemu BMW serii 7 niepowtarzalny, wyrazisty wygląd. Z przodu duże „nerki” bardzo skutecznie kontrastują z wąskimi reflektorami. Dzięki temu BMW serii 7 jest jednoznacznie rozpoznawalne jako model nowego segmentu samochodów luksusowych BMW i odpowiada językowi stylistycznemu BMW serii 8 i BMW X7.

 

Również stylistyka tyłu niesie świeże akcenty: płaskie, trójwymiarowe lampy tylne wykonane są całkowicie w technologii diodowej. Pod chromowaną listwą pomiędzy lampami tylnymi znajduje się wąski, sześciomilimetrowy pasek świetlny stanowiący dyskretny akcent przy włączonych światłach dziennych i tworzący charakterystyczny efekt w ciemności. Oprócz tego daje też specjalne oświetlenie przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego.

BMW serii 7 będzie nadal oferowane w dwóch wariantach nadwozia, w tym w wersji przedłużonej z większym o 14 cm rozstawem osi. Wersję oferującą jeszcze więcej miejsca z tyłu wybiera 80 procent nabywców tego modelu.

Wewnątrz nowego BMW serii 7 Limuzyna oferowana jest teraz tapicerka z rozszerzonym stebnowaniem na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach. W ofercie są też nowe listwy ozdobne z drewna szlachetnego. Lepsze wygłuszenie tylnych nadkoli zmniejsza odgłosy toczenia wewnątrz samochodu. Jeszcze wyższy komfort akustyczny zapewniają szyby boczne z grubszego szkła.

Po raz pierwszy w ofercie BMW Group dostępna będzie hybryda plug-in z silnikiem sześciocylindrowym. BMW 745e/745Le (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3 – 2,1 l/100 km / 2,3 – 2,2 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,6 – 15,1 kWh/100 km / 15,7 – 15,6 kWh/100 km; emisja CO2 z paliwa: 2 – 48 g/km* / 53 – 50 g/km*) napędzać będzie sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 286 KM i silnik elektryczny o mocy 113 KM dające moc systemową 394 KM. Nowe BMW serii 7 to pierwszy pojazd BMW Group z akumulatorem czwartej generacji. Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych zapewnia luksusowej limuzynie zasięg na napędzie elektrycznym do 58 km* bez lokalnej emisji spalin i niemal bez hałasu. Akumulator montowany w BMW 745e/745Le produkowany jest w oddalonym od Dingolfing o kilka kilometrów centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych.