Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Prawie dwanaście milionów sprzedanych pojazdów użytkowych, takim wynikiem może pochwalić się niewielu producentów. Volkswagen właśnie tyle sprzedał sztuk modelu serii T.  Sześcć generacji modelu serii T, oznaczonych od T1 do T6. Najnowsza wersja – T6.1 – jest najbardziej cyfrową z dotychczasowych i wyposażoną w szereg  najnowocześniejszych systemów asystujących oraz w urządzenia i systemy multimedialne najnowszej generacji z cyfrowymi wskaźnikami i 9,2-calowym ekranem dotykowym. Z zewnątrz zmieniła się konstrukcja przedniej części nadwozia, wewnątrz – tablica rozdzielcza i seryjne wyposażenie, którego teraz jest jeszcze więcej niż w poprzednim modelu. Gama najnowszych silników TDI obejmuje jednostki napędowe o mocy od 90 do 199 KM. Nowością w ofercie jest wersja elektryczna, która – w zależności od pojemności akumulatora – umożliwia zasięg do ponad 400 km. W pierwszych krajach model T6.1 będzie oferowany od jesieni tego roku.

Nowy system Cross Wind Assist w wyposażeniu seryjnym „Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego zastąpiliśmy elektromechanicznym. Dzięki temu model generacji T6.1 może oferować wszystkie najnowsze systemy asystujące” – mówi Alexander Hitzinger, Członek Zarządu odpowiedzialny za Dział Rozwoju Technicznego. I dodaje – „Zależało nam na tym, aby Multivan po raz kolejny był punktem odniesienia w zakresie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Szczególnie chodziło o zagwarantowanie jak największej stabilności jazdy”. Pakiet nowych systemów asystujących zawiera Cross Wind Assist – seryjny we wszystkich modelach serii T6.1. Przy dużym bocznym wietrze automatycznie stabilizuje on auto, co przekłada się na poprawę bezpieczeństwa.

Nowe systemy wspomagania automatycznie kierują i hamują Dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego nowy Multivan może być również wyposażony w system Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. System wykrywa oznakowanie na jezdni za pomocą kamery i automatycznie utrzymuje T6.1 na pasie ruchu. Z kolei, system Park Assist ułatwia nie tylko parkowanie, ale również wyjazd z miejsca parkingowego.

System Trailer Assist ułatwia manewrowanie autem z przyczepą Wszystkie modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe świetnie nadają się do jazdy z przyczepą. W zależności od silnika dopuszczalna masa własna przyczepy może wynosić do nawet 2500 kg. Trailer Assist, znany z Craftera, ułatwia manewrowanie z przyczepą i wykorzystuje do działania system Park Assist, elektromechaniczne wspomagania układu kierowniczego i kamerę cofania Rear View. Oferta nowych systemów asystujących obejmuje także wyświetlanie znaków drogowych na zestawie wskaźników.

Digital Cockpit – wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala zamiast zegarów Wyposażenie seryjne Multivana w wersji Highline będzie obejmowało cyfrowe zegary, których wskazania kierowca może konfigurować według własnych preferencji. Przeprojektowano również klasyczne wskaźniki, w których zastosowano nowy wielofunkcyjny wyświetlacz między zegarami.