Auto w Pracy

Slideshow Image

Wiosną w salonach pojawi się nowe  Audi TT RS Coupé. Topowa wersja będzie napędzana pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM (294kW) i  480 Nm momentu obrotowego. Moc pięciocylindrowej jednostki napędowej płynie do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów  S tronic. Napęd quattro przy pomocy wielopłytkowego sprzęgła dystrybuuje moc na koła w zależności od bieżącego zapotrzebowania.

Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a na życzenie, ograniczenie to może zostać zmienione do 280 km/h.  

Towarzyszy temu wspaniała muzyka silnika, dobywająca się z pięciu cylindrów w kolejności:1-2-4-5-3. Dzięki takiej kolejności, zapłon następuje zarówno w cylindrach sąsiadujących ze sobą, jak i w tych, które są od siebie maksymalnie oddalone. Ten unikalny rytm, to muzyka dla uszu miłośników koni mechanicznych.

Niska masa TT RS Coupé – 1450 kg bez kierowcy, i zdecydowanie sportowo zestrojone zawieszenie, to podstawowe warunki doskonałego prowadzenia tego auta. Progresywny układ kierowniczy skonstruowany specjalnie na potrzeby modeli typu RS, zapewnia doskonały kontakt pojazdu z nawierzchnią drogi. Na przedniej osi, tuż za 19 lub 20-calowymi kołami, kryją się wentylowane i perforowane tarcze mocnych hamulców. Zaciski hamulcowe standardowo są czarne, ale na życzenie mogą być czerwone. Na życzenie również dostępne jest zawieszenie RS sport plus  z adaptacyjnymi amortyzatorami i systemem Audi magnetic ride. Ustawienia tych dwóch ostatnich układów kontrolować można z poziomu systemu Audi drive select.

Wskaźniki i wyświetlacze nowego Audi TT RS skoncentrowane są na kierowcy. Sportowe fotele RS pokryte Alcantarą i romboidalnymi przeszyciami, opcjonalnie mogą być pokryte skórą Fine Nappa, a przeszycia mogą mieć wzór plastra miodu. Dodatkowo logotypy RS na oparciach foteli, na kierownicy, na tapicerce drzwi i na gałce zmiany biegów, podkreślają sportowy charakter czteromiejscowego coupé. Specjalny, dodatkowy ekran RS standardowego, wirtualnego kokpitu – Audi virtual cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala, wyświetla informacje dotyczące ciśnienia  w oponach, momentu obrotowego i sił przeciążenia. Gdy skrzynia biegów ustawiona jest w tryb manualny, specjalny sygnał na ekranie zmusza kierowcę do zmiany biegu na wyższy, gdy silnik osiąga maksymalne obroty. Na skórzanej kierownicy RS sport  z manetkami zmiany biegów, oprócz przycisków wielofunkcyjnych znajdziemy też dwa inne przyciski: jeden do uruchamiania i wyłączania pojazdu, a drugi obsługujący system Audi drive select. Nowy pakiet stylistyczny RS dodaje czerwonych lub niebieskich akcentów na wywietrznikach, na pasach bezpieczeństwa i na matach podłogowych, na których widnieje też logo RS. Poszerzony pakiet stylistyczny RS oferuje dodatkowo kontrastowe elementy stylistyczne na fotelach i na konsoli środkowej.