Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

MINI Countryman Cooper S E ALL4 jest pierwszym zelektryfikowanym modelem marki. W 2018 roku zarejestrowano Polsce 106 sztuk tego modelu, co oznacza blisko czterokrotny wzrost wobec 2017 roku i 15% udział w całym polskim rynku hybryd plug-in. Model oferuje zasięg do 42 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny oraz jest seryjnie wyposażony w napęd na cztery koła MINI ALL4. Hybrydowe MINI można ładować korzystając zarówno z wolnostojących ładowarek, jak i zwykłego gniazdka o mocy 230V. MINI Countryman Cooper S E ALL4 korzysta z przełomowych technologii, które zostały opracowane na potrzeby BMW i.  Elektromobilność, obok jazdy autonomicznej, technologii łączności oraz usług współdzielenia pojazdów, to jeden z czterech głównych obszarów realizowanej przez BMW Group strategii NUMBER ONE > NEXT. Jednocześnie w ramach największej w swojej historii ofensywy modelowej, firma stawia duży nacisk na wprowadzanie na rynek nowych modeli elektrycznych i hybrydowych. Do 2025 roku zelektryfikowana oferta BMW Group będzie składać się z co najmniej 25 modeli, a już w 2019 roku zadebiutuje w pełni elektryczne MINI. MINI Electric zaoferuje w pełni bezemisyjną jazdę i technologie sprawdzone w jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na świecie i w Polsce – BMW i3. Stylistycznie nowy model będzie czerpał inspiracje z MINI Electric Concept pokazanego w 2017 roku. Pierwsze elektryczne MINI będzie miejskim samochodem, który zachowa charakterystyczną estetykę brytyjskiej marki połączoną z typową dla każdego MINI gokartową frajdą z jazdy. Model elektryczny oparty na 3-drzwiowym MINI będzie montowany w fabryce w Oksfordzie. Jego układ napędowy produkowany będzie w zakładach w Dingolfing i Landshut – centrach kompetencyjnych sieci produkcyjnej BMW Group w zakresie mobilności elektrycznej. Nowy model trafi na rynek dokładnie 60 lat po debiucie klasycznego MINI.