Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowy Kadjar stawia na komfort, jakość i ergonomiczny design. Przeprojektowane wnętrze zapewnia wyższy komfort  w codziennym użytkowaniu. Nowy Kadjar oferuje bardziej zaawansowane, oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, które gwarantują większą przyjemność z jazdy.

Samochód nabrał bardziej atletycznego wyglądu. Wyraźnie szerszy i bardziej wyrafinowany przód jest spójny ze stylistyką innych SUV-ów Renault. Niezwykle charakterystyczny układ świateł LED podkreśla zaawansowanie technologiczne Nowego Kadjara. Oczywiście nowe oblicze Kadjara prezentuje  charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C. W zależności od poziomu wyposażenia, w przeprojektowanym tylnym zderzaku mogą pojawić się chromowane elementy, dzięki którym samochód sprawia wrażenie mocniej trzymającego się drogi. Od wersji Intens Nowy Kadjar wyposażony jest także w antenę w kształcie płetwy rekina.

Wystrój wnętrza zdominowany jest przez nowy multimedialny ekran dotykowy, który wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość, jest centralnym elementem na desce rozdzielczej. Ekran o przekątnej 7 cali z elementami sterującymi po obu stronach umożliwia korzystanie z systemu R-LINK 2. Jest perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą tworząc piękną, ciągłą linię. Nowy panel sterowania automatyczną klimatyzacją charakteryzuje się bardziej nowoczesnym i ergonomicznym wzornictwem, a ustawienia temperatury i wentylacji są wyświetlane na środku trzech pokręteł. Jest czytelny i intuicyjny w obsłudze. Nowy Kadjar dba o szczegóły! Obramowanie nawiewów, klamki drzwi i konsola środkowa przyciągają wzrok akcentami satynowego chromu. Wewnętrzne panele drzwiowe są wyposażone w nowe panele sterujące szybami elektrycznymi i lusterkami bocznymi, a dzięki podświetleniu łatwiej korzysta się z nich nocą.

Dostępne są nowe kolory nadwozia oraz nowe wzory tapicerek.

Nowy Kadjar jest napędzany silnikiem 1.3 TCe FAP, który był po raz pierwszy zastosowany
w modelu Scénic, a następnie w modelach Captur i Megane. Ta jednostka napędowa opracowana przez Alians we współpracy z firmą Daimler spełnia najwyższe standardy
w zakresie osiągów i spalania. Czterocylindrowy silnik zapewnia płynną, wolną od wibracji pracę. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik świetnie się spisuje przy niskich obrotach. Kadjar wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP). Filtr usuwa cząsteczki zawarte
w spalinach, zatrzymując je w mikroporowatej strukturze plastra miodu, która regeneruje się automatycznie w regularnych odstępach czasu. Silnik 1.3 TCe FAP jest dostępny w czterech wersjach: TCe 140 FAP z manualną skrzynią biegów, TCe 140 FAP z automatyczną skrzynią EDC, TCe 160 GPF z manualną skrzynią biegów i TCe 160 FAP z automatyczną skrzynią EDC.

Nowy Kadjar oferuje zmodernizowane silniki wysokoprężne z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uważany za najbardziej skuteczne rozwiązanie w zakresie eliminacji tlenków azotu (NOx). Technologia ta redukuje emisję zanieczyszczeń silnika, nie ograniczając przy tym wydajności. Jednocześnie silniki, określane obecnie mianem „Blue dCi”, zyskują w Nowym Renault Kadjar zwiększoną moc i zapewniają jeszcze lepsze właściwości jezdne.

  • Silnik Blue dCi 115 zwiększa moc o 5 KM w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji, gwarantując płynną i oszczędną pracę. Współpracuje
    z manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie będzie dostępny również
    z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią EDC.
  • Blue dCi 150 to najnowocześniejszy silnik dostępny w Nowym Renault Kadjar. Jego moc wzrasta o 20 KM, a moment obrotowy o 20 Nm w porównaniu do poprzednika i jest wyjątkowo wydajny. Będzie dostępny w wersjach z napędem 4x4 z manualną skrzynią biegów.

 

 

Nowy Kadjar może być wyposażony w napęd 2WD lub 4WD. Duży prześwit, który wynosi 200 mm, oraz kąt natarcia (17°) i kąt zejścia (25°) sugerują wybór auta z napędem na obie osie. jazdy terenowej.

Napęd 4WD w Kadjarze działa w trzech trybach pracy:

  • 2WD: napędzane są tylko przednie koła, co obniża zużycie paliwa;
  • Auto: system elektroniczny automatycznie rozdziela moment obrotowy na obie osie.
    Na tylne koła można przenieść do 50% momentu obrotowego;
  • Lock: centralny mechanizm różnicowy utrzymuje rozłożenie momentu obrotowego na przednią i tylną oś w proporcji 50/50. Zarezerwowany do użytku w terenie tryb jest dostępny przy prędkościach do 40 km/h.

Tryby pracy wybiera się za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów.