Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Na japoński rynek wchodzi nowy hatchback Corolla Sport. To japońska wersja europejskiego Aurisa.

Auto zostało zbudowane na platformie TNGA, która przyczyniła się do obniżenia środka ciężkości i większej sztywności nadwozia. We wnętrzu tablica rozdzielcza została umieszczona niżej niż w poprzednim modelu, a pomiędzy nowocześnie wyglądającymi zegarami znalazł się kolorowy ekran TFT komputera pokładowego o średnicy aż 7 cali. Nowością w wyposażeniu wnętrza są także nowo opracowane, sportowe fotele, zapewniające lepsze trzymanie boczne.  Sport to pierwszy samochód połączony w sieci (connected car), w którym automatyczna wymiana informacji w chmurze pozwala dostarczać nowe usługi zwiększające bezpieczeństwo, komfort i wygodę użytkowania auta. Japoński Auris jest także standardowo wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji, który został rozbudowany o nowego asystenta pasa ruchu Lane Tracing Assist, układ zapobiegający zderzeniom z rowerzystami oraz ochronę pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy.

 

 

Japońscy kierowcy mają do wyboru dwa napędy – układ hybrydowy czwartej generacji z silnikiem 2ZR-FXE o pojemności 1,8 l, dostarczający łączną moc 122 KM, lub silnik 1.2 Turbo o oznaczeniu 8NR-FTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zapewniający maksymalną moc 116 KM. Niezależnie od wyboru napędu, Corolla Sport jest wyposażona w 10-stopniową sportową, automatyczną skrzynię sekwencyjną. 

Hatchback Corolla Sport ma zawieszenie dwuwahaczowe z tyłu i kolumny MacPhersona przy przednich kołach. Nowe amortyzatory przeszły 600 testów z różnymi kombinacjami olejów i części, dzięki czemu udało się uzyskać wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie. Corolla Sport to pierwszy samochód Toyoty z przednim napędem i silnikiem z przodu, w którym zastosowano system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów (Linear-solenoid-type AVS), który natychmiast dostosowuje siłę tłumienia do nawierzchni i warunków jazdy dla każdego koła z osobna.

Corolla Sport przeznaczona na japoński rynek jest produkowana w fabryce Tsutsumi niedaleko siedziby głównej firmy w Toyota City. Marka zamierza sprzedawać w Japonii 2300 egzemplarzy tego modelu miesięcznie.