Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Porsche 911 GT3 R to najnowsza propozycja dla prywatnych zespołów startujących w wyścigach serii GT3 w sezonie  2019.  Do napędu nowego 911 GT3 R służy 4-litrowy, 6-cylindrowy bokser, w dużej mierze identyczny z silnikiem o wysokich osiągach z seryjnego 911 GT3 RS. Bezpośredni wtrysk paliwa pracujący pod ciśnieniem do 200 barów oraz zmienne fazy rozrządu dla zaworów ssących i wydechowych zapewniają szczególnie efektywne wykorzystanie paliwa. Ponadto, w porównaniu ze swoim poprzednikiem, wolnossąca jednostka oferuje znacznie lepszą charakterystykę i szerszy zakres użytecznych obrotów. Silnik rozwija moc do 404 kW (550 KM). Zastosowanie sześciu przepustnic przekłada się na precyzyjniejsze reakcje na gaz. Siła napędowa z zamontowanego z tyłu silnika trafia na 310-milimetrowej szerokości tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-stopniowej przekładni Porsche ze stałym zazębieniem oraz elektronicznym siłownikiem zmiany biegów, pozwalającym na wyjątkowo szybkie i precyzyjne załączanie przełożeń. Podobnie jak w seryjnych modelach GT kierowca zmienia biegi za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Elektrohydrauliczne sterowanie sprzęgła eliminuje potrzebę używania pedału sprzęgła i pomaga w błyskawicznym ruszaniu z miejsca. Typowo dla modelu 911 rozkład masy przyczynia się do uzyskania wyśmienitej przyczepności oraz doskonałej skuteczności hamowania.

 

Aerodynamika 911 GT3 R nawiązuje seryjnego modelu. Charakterystyczne otwory wentylacyjne w przednich nadkolach zwiększają siłę docisku przedniej osi. Zastosowanie tylnego skrzydła o wymiarach 1900 mm szerokości i 400 mm głębokości prowadzi do uzyskania równowagi aerodynamicznej. Obwód przednich opon zwiększył się z 650 do 680 milimetrów. W połączeniu z nowym zawieszeniem Porsche z podwójnymi wahaczami poprzecznymi zapewnia to najwyższą skuteczność hamowania i stabilność podczas całego wyścigu.

 

Również układ hamulcowy 911 GT3 R został poddany dalszym modyfikacjom – odznacza się teraz zwiększoną sztywnością i precyzyjniejszą kontrolą ABS-u. Z przodu zastosowano 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski typu monoblok oraz wentylowane, rowkowane stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, a z tyłu – 4-tłokowe zaciski i tarcze o średnicy 370 mm.

 

Kokpit samochodu został przeprojektowany. Wszystkie elementy sterujące dopasowano do potrzeb kierowcy. Po raz pierwszy wyposażenie 911 GT3 R obejmuje klimatyzację, która zapewnia idealne schładzanie wnętrza, a dzięki bezpośredniemu połączeniu z siedzeniem i kaskiem umożliwia szczególnie wydajne chłodzenie kierowcy – co pomaga w utrzymaniu koncentracji i stałych osiągów podczas wyścigu.

 

Nowe Porsche 911 GT3 R można już zamawiać w cenie 459 000 euro plus lokalny VAT. Dostawy samochodu rozpoczną się w grudniu 2018 r. Do momentu ostatecznego zatwierdzenia przez FIA wszystkie szczegóły techniczne i dane są tymczasowe.